Ford Mustang Mach-E se v rámci modelového roku 2026 dočkal nejen edice California Special, ale současně došlo k drobnému vylepšení výbavy. Toho si ale všiml jen málokdo, protože Ford na to šel chytře a o novém prvku se v podstatě nezmínil. Při bližším prozkoumání fotografií modelového roku 2026 jsme si ale všimli toho, že zadní dveře vozu dostaly malá madla, která byla až dosud standardem pouze vpředu. A jelikož Mach-E se spoléhá výhradně na elektrické otevírání dveří s tzv. odskokem, tento prvek výbavy pomůže lepší manipulaci se zadními dveřmi. Podle vyjádření automobilky lze tento prvek výbavy očekávat ve standardu u všech variant pro příští rok. Jedna věc ale stále není vyřešena. Tou je problém se zamčením vozu v případě vybité nízkonapěťové baterie. Jakmile k tomu dojde, do vozu se nelze v podstatě dostat, protože Mach-E postrádá záložní manuální kliky dveří. Na tento fakt už dojelo několik majitelů, kterým se povedlo vůz vybít a uvězněno v něm bylo například i dítě.
Do vozu si lze sjednat přístup vlastně jen v případě, ž majitel otevře přední kapotu skrze malý otvor v předním nárazníku a k 12voltové baterii připojí záložní napájení systému. V takovém případě se zámky vozu odjistí, dveře odskočí a je hotovo. Jenže kdo tohle chce zažít? Ford tak bude muset přinést větší facelift, který u elektrického Mustangu vyřeší zásadní bezpečnostní problém. Jinak je ale tento vůz hodně dobrým elektromobilem, což prověřil i náš test vyladěné verze Rally. Co se týče samotného modelového roku 2026, první vyrobené vozy se dostanou k rukám zákazníků již počátkem příštího roku.
Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm |
| Baterie | 75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
| Cena od | 1 251 900 Kč |
