Ford Mach-E 1400: sériový vrah pneumatik

Ford Mach-E 1400: sériový vrah pneumatik
Fotografie: electrek.co
  • Brutální výkon a točivý moment Fordu Mach-E má na svědomí 7 elektromotorů
  • 56,8kWh baterie je vyrobena z nikl-manganových kobaltových pouzder pro mimořádně vysoký výkon
  • Ford má v plánu nasadit Mach-E 1400 do závodů NASCAR

Co se stane s Fordem Mach-E po 10 tisících hodinách kúry u Ford Performance v kolaboraci s RTR? Ford Mach-E 1400. Ano, číslovka za názvem vozu skutečně značí výkon v koňských silách. A jestliže se vám to zdá moc, tak co teprve fakt, že o pohon tohoto nasteroidovaného SUV se stará hned 7 elektromotorů, které mají na svědomí 1 490 Nm točivého momentu.

Tři motory jsou připojené na přední diferenciál a zbylé čtyři jsou propojeny s tím zadním. Motory jsou s diferenciály propojeny jedinou hnací hřídelí. Ford říká, že toto řešení maximalizovalo „nastavitelnost“, což umožňuje vozu přeměnit se z vysokorychlostního závodního vozu na driftovací.

Mark Rushbrook, ředitel divize motoristického sportu ve Ford Performance, řekl: „Výzvou bylo zkrotit extrémní úrovně energie poskytované sedmi motory. Mustang Mach-E 1400 je uměleckým dílem ukazujícím možnosti vozidel s elektrickým pohonem.“ Ron Heiser, hlavní programový inženýr Mustangu Mach-E, pak dodává: „Mustang Mach-E 1400 je úplně šílený.“ Vaughn Gittin Jr., zakladatel RTR Vehicles a motoristický šampion, jej zase hodnotí slovy: „Když jsem si sedl za volant tohoto auta, tak se mi kompletně změnila představa o tom, co výkon a točivý moment znamená.“

V oficiální zprávě Ford vysvětlil, že: „Nastavení pro driftování a pro tratě mají zcela odlišné konfigurace přední části vozu, jako jsou řídící ramena, která umožňují extrémní úhly řízení při driftování. Výkon může být rozdělen rovnoměrně mezi přední a zadní, nebo zcela na jednu/druhou nápravu. Přítlak je při rychlosti 160 hm/h více než jedna tuna.

56,8kWh baterie je vyrobena z nikl-manganových kobaltových pouzder pro mimořádně vysoký výkon. Bateriový systém je zkonstruován tak, aby se během nabíjení ochladil pomocí dielektrické chladicí kapaliny, čímž se zkrátí doba potřebná mezi jednotlivými cykly.

Integrovaný elektronický posilovač brzd umožňuje sériové regenerativní brzdění v kombinaci s ABS a kontrolou stability pro optimalizaci brzdového systému. Mustang Mach-E 1400 je vybaven brzdami Brembo jako závodní vůz Mustang GT4 a hydraulickým systémem ruční brzdy navrženým pro driftování, který je integrován s ovládacími prvky hnací soustavy, a umožňuje tak vypnout napájení zadních motorů.

Electrek.co dále píše, že Ford slíbil, že Mustang Mach-E 1400 bude brzy debutovat na závodě NASCAR, čímž otevře novou kapitolu v elektromobilním světě.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 458 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze