Facelift Audi e-tron GT pomalu přichází. Spatřeny byly první maskované prototypy

1
Facelift Audi e-tron GT pomalu přichází. Spatřeny byly první maskované prototypy
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Premiéra omlazené verze modelu e-tron GT se odehraje na konci letošního roku
  • Očekávají se změny v technice, výbavě a vzhledu
  • Verze RS nabídne ještě větší brzdy a agresivnější vzhled

Cenově dostupnější sourozenec Porsche Taycan je na trhu pěknou řádku let a nyní přichází čas na podstatnější facelift. O něm píše například carscoops.com. Podle dostupných špionážních snímků vůz dostane ještě agresivnější design a nové prvky karoserie. Mezi ně se řadí například změna tvaru otvorů pro přívod vzduchu vpředu, odlišný design kol či agresivnější nárazníky. Ostrá verze RS má také nový malý spoiler na víku kufru a větší kola, jejichž otevřenější design lehce zhorší aerodynamický odpor. Podle pohledu na špionážní snímky dostalo provedení RS e-tron GT o něco větší brzdy a nový lak karoserie.


Detailní záběr předního kola jednoho z vozidel na straně řidiče dokonce odhaluje nápis Porsche na červených třmenech, které mají deset pístků. Po stránce výkonu se zatím neví, zda dojde k vyššímu nárůstu počtu koní či zlepšení dynamiky. Pokud se ale Audi nechá inspirovat sesterským Porsche, pak by mohl e-tron GT dostat jiný typ baterie s lepší chemií a vyšší kapacitou. Přesně tyto změny odhalilo nedávno omlazené Porsche Taycan. Co se týče uvedení do prodeje, produkční verze přijde na trh začátkem příštího roku. Jak to bude s cenami a výslednými parametry? To se dozvíme na konci letoška, kdy proběhne premiéra.

Technické parametry Audi e-tron GT RS

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 989 × 2 158 × 1 413 mm, 2 420 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon475 kW, 646 koní, točivý moment: 830 Nm
Baterie93 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 472 km
Cena od3 756 900 Kč