Evropská komise chce urychlit přijetí nové emisní normy. Výrobci aut jsou v šoku

75
Evropská komise chce urychlit přijetí nové emisní normy. Výrobci aut jsou v šoku
Fotografie: fDrive.cz
  • Nové emisní předpisy mohou zlikvidovat nejednu automobilku
  • Do roku 2025 se chystá silné zpřísnění testů
  • Budoucí hodnoty emisí NOx zatím nesplňuje žádný světový výrobce vozidel

Kvůli novým plánům Evropské komise musí všichni výrobci automobilů vážně přehodnotit výrobu takřka každého modelu, který je aktuálně v nabídce, nebo se do ní teprve chystá. Může za to plán, který má za cíl zrychlené přijetí přísné emisní normy Euro 7. Pokud vše vyjde, tato norma se stane platnou už od roku 2025, jak informuje tesmanian.com. Podle všeho si Evropská komise přeje, aby tato emisní norma vstoupila v platnost v celé EU, což by znamenalo pro spoustu automobilek tragédii.

Odborná komise s vědci z celé Evropy nedávno předložila Evropské komisi studii, která požaduje výrazně přísnější emisní normy, než se dříve očekávalo. Podle normy Euro 7 musí nová auta vydávat pouze 30 mg NOx (oxidu dusíku) na jeden ujetý kilometr. Ve druhém scénáři je pak dokonce uvedena hodnota jen 10 mg na jeden ujetý kilometr. Přitom byl tento limit dříve nastaven na 60 mg pro benzinová a na 80 mg pro naftová vozidla. Tím však celý plán nekončí. Dalším požadavkem je, že testy skrze mobilní zařízení pro měření dodržování mezních hodnot během zkoušky, které se nazývá Real Drive Emissions (RDE), musí být výrazně zpřísněny. Všechny výjimky, které byly dosud povoleny v rámci testovací procedury skrze RDE, by tak měly být od roku 2025 odstraněny.


Nově vyrobená vozidla by tak musela od uvedeného roku splňovat nové mezní hodnoty. Emise NOx by tak nesměly překročit limit ani v případě, že vůz bude v provozu při teplotách od -10 °C do 40 °C. Současně si má vůz „čistý štít“ udržet i při teoretické životnosti 15 let, případně ujetí 240 000 km. V rámci testů se má na vozidlech objevit dokonce i střešní nosič, nebo přívěs. Ani v tomto případě by pak nově vyrobený vůz nesměl nastavené hodnoty emisí překročit.

Jenže mnohým z vás již došlo, že takové požadavky jsou zatím takřka nesplnitelné. Dosud žádné nově vyrobené vozidlo se spalovacím motorem tyto normy rozhodně nesplňuje. Proto musí automobilky začít modernizovat své továrny co nejdříve, aby následně stihly do roku 2025 představit nové a o dost úspornější auta. To vše si samozřejmě vyžádá značné finanční investice ze strany výrobců, které se následně projeví také na cenách vozů, na což ve výsledku doplatí hlavně zákazníci.

Diskuze ke článku
Stanislav Noga
Stanislav Noga
Je to o řešení příčín a důsledku. Nikdo neřeší prvotní příčiny ale je důsledky.
Prostě 7 miliard lidí je moc. A jak jsem už četl v nějakém odborném článku "Lidi jsou jak kobylky a sežerou celý svět". To co vypustí auta v Evropě za rok do vzduchu to pustí Čína do vzduchu za dva týdny. Takže upřímně řečeno není cesty zpět. Evropa svět nezachrání i kdyby se pos****.
Jan Kotlář
Jan Kotlář
Hlasoval jsem pro vstup do EU. Stydím se za to! EU se úplně vymkla kontrole zdravého rozumu. Kdyby byla možnost CzechExitu, jsem pro! Bohužel jsou v tom miliardy a těžko bychom se z toho vyhrabávali, zvlášť nyní v covidivé sezóně... Co s tím? Bez lidí i z ostatních zemí to nepůjde. Tak snad se brzy lidi vzpamatují a dají Bruselu jasně najevo ŽE TAKHLE UŽ FAKT NE!!!!
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
No sebevražda Evropy pokračuje, rozvijejici svet bude jezdit auty a evropané na kolech..posledních 75 jsme neměli válku tak si nějaké to neštěstí vyrobíme sami. Ještě že je mně 65 let. Už to nějak doziji. Mladá generace se ma na co těšit. Islám, klesající zivotni úroveň a jine radosti . Ale tak to má být je treba Asii, Africe a Jižní Americedát sanci dohnat Evropu.
Pavel Pavel
Pavel Pavel
kvuli takovejm oslum s elekroautama se nám všem zdráží elektřina
,

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze