Evropští zákonodárci podle tiskové zprávy Evropského parlamentu odsouhlasili cíle emisí CO2 pro těžká nákladní vozidla, které povedou k úplnému ukončení prodeje nových dieselových nákladních vozidel do roku 2040. Výrobci budou muset snížit průměrné emise nových nákladních vozidel o 45 % v roce 2030, o 65 % v roce 2035 a o 90 % od roku 2040. Cíl emisí CO2 pro autobusy byl rovněž snížen na 90 % v roce 2030 a do roku 2035 dosáhne 100 %.
Vlády zemí EU se shodly, že od roku 2035 se cíle budou vztahovat také na speciální vozidla, jako jsou vozy pro svoz odpadu a stavební vozy. Toto rozšíření povede k tomu, že dalších 7 % trhu nákladních vozidel bude podléhat cílům emisí CO2. Vyjednavači odolali tlaku ze strany průmyslu fosilních paliv, aby vytvořili mezeru v cílech pro e-paliva a biopaliva. Od roku 2030 jsou také stanoveny nové cíle pro snížení emisí u přívěsů o 7,5 % a návěsů o 10 %.
Podle dohody provede Evropská komise do roku 2027 podrobný přezkum účinnosti a dopadu tohoto nařízení. Tento přezkum mimo jiné posoudí rozšíření oblasti působnosti na malá nákladní vozidla a roli metodiky pro registraci těžkých nákladních vozidel. Vozidla poháněná výhradně neutrálními palivy budou v souladu s právem EU a cílem klimatické neutrality a úlohou korekčního faktoru uhlíku při přechodu na vozidla s nulovými emisemi. Před vstupem v platnost však musí dohodu formálně schválit Evropský parlament a Rada.
Stále není obstojná náhrada spalovacích - dieslových motorů oproti tzv.. elektrovozům v kategorii autobus nebo kamion či popeláře, bagry - jak to chtějí nabíjet v nonstop provozu???
Opět a znovu se rozhoduje někde v kancelářích o nějakých podivných propočtech a dotyční živočichové většinou v 99 procentech za volantem a pákama těchto strojů vůbec ani nepracovali.
Zatím vědci ani výrobci žádné adekvátní perpetum mobile neobjevili - tak stále nechápu, proč nám tlačí do hlavy baterko-auta a baterko-stroje, které většinou pracují mimo elektrosíť.
Jsou úplně mimo mísu
A jinak to tak nejak zacina prosakovat i jinde v mainstreamu, ze je ve velkych mrazech problem s rychlosti dobijeni i spotrebou.