Jak se říká, každá mince má dvě strany. A ani elektromobil jako takový není výjimka. Za volantem si můžete užívat ticho a jediné co uslyšíte je vzduch, který se line kolem auta, popřípadě nějaké ty zvuky od pneumatik. Když jste ale na straně chodce, tak ticho, které kolem elektromobilu za jízdy panuje, není zrovna bezpečné.
Vědí o tom i v Bruselu, a tak jsme se dočkali toho, že od 1. července budou muset být všechny elektromobily vybaveny systémem AVAS (Acoustic Vehicle Alert System), o čemž se zmiňuje thenextweb.com. Půjde zřejmě o reproduktory, které do rychlosti 20 km/h budou vydávat zvuk o minimální hlasitosti 56 decibelů. Této hlasitosti běžně dosahuje hlasitá konverzace dvou lidí nebo myčka na nádobí. Milovníky tiché jízdy nepotěší, že slyšet má být nejen v exteriéru, ale také interiéru.
Na jednu stranu se toto opatření zda logické, na druhou stranu není definováno, o jaký zvuk se má jednat. O to zajímavější bude sledovat, jaký zvuk automobilky zvolí.