Dynamika vývoje trhu elektroaut přiměla Stellantis, aby zásadně zmodernizoval malý crossover Opel Mokka ještě před uvedením faceliftu. Přepracovaný elektropohon odpovídá tomu, který dostane budoucí plně elektrická Astra a nabízí zlepšené zásadní parametry. Výkon vyrostl ze 136 na 156 koní při nezměněném točivém momentu 260 Nm a baterie dostala brutto kapacitu 54 kWh místo stávajících 50 kWh (hodnotu netto zatím Opel neprozradil, ale u Astry uvádí 50,8 kWh a lze předpokládat, že bude stejná) při nezměněném nabíjecím čase 30 min (10–80 % SoC). Zároveň s větší baterií poklesla normovaná spotřeba WLTP z 18 na 15,2 kWh/100 km, tedy o 15,6 %. Hlavní benefit je tedy nasnadě; elektrická Mokka se nyní chlubí WLTP dojezdem 406 km, zatímco dosavadní provedení nabízelo jen 322 km.
Druhou novinkou je, že Opel zavádí nové pojmenování čistých elektromobilů a právě Mokka je prvním modelem, který se ho dočká. Místo stávajícího Opelu Mokka-e tedy přijíždí Opel Mokka Electric. Od nynějška se obdobně budou jmenovat i ostatní nové elektrické Opely, čímž se mimo jiné více odliší od sesterských koncernových značek Peugeot a Citroën používajících velice podobné schéma jako to dosavadní opelovské. Cenu nové Mokky Electric ani datum uvedení na trh zatím Opel nesdělil.
Technické parametry Opel Mokka Electric GS
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 151 × 1 791 × 1 534 mm, 1 598 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 54 kWh (50,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 406 km |
Cena od | 999 990 Kč |
Pokud je to pohon z Astry, tak dle info tady by měla být využitelná kapacita baterky 50,8 kWh.
ev-database.org /car /1792 /Opel-Astra-Electric
Bude to stejné jako nový e-308, tam se uvádí 51 kWh.
PS: S tím blokováním odkazů je to opravdu trapné :-(