Pražský dopravní podnik v současné době provozuje více než 1 100 autobusů s průměrným stářím 9 let a každý rok je potřeba nakoupit dalších 100 až 120 kusů. Od příštího roku by měla být většina těchto nově pořízených autobusů hybridních, což je mimo jiné dáno i závazkem hlavního města, které přislíbilo snížit emise uhlíku na polovinu do roku 2030.
Dnes odpoledne byl vypuštěn do dvouměsíčního testovacího provozu hybridní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid, který je po hybridním autobusu Volvo 7900 LAH druhým takovým elektrifikovaným autobusem testovaným u DPP. Následovat po něm bude ještě hybridní autobus společnosti Iveco. DPP v těchto testovacích obdobích porovnává, jaká technologie bude z hlediska ekonomiky a úspor ta nejvýhodnější. Na základě výsledků pak podepíše DPP v příštím roce tendr.
Cena naftových autobusů se v současné době pohybuje kolo 5,5 milionu korun. Hybridní vozy poté vycházejí podle odhadu zhruba o 70 % dráž, avšak přesnou cenu určí až zmiňovaný tendr. DPP do budoucna plánuje i rozvoj plně elektrických autobusů, nebo dokonce autobusy s vodíkovým pohonem.
S autobusem Solaris se budete moci projet na linkách 133, 165, 175, 207 a zejména 213, kde dnes svou činnost i započne. Autobus v sobě kombinuje elektrický a naftový motor, který funguje pouze jako generátor pro tzv. trakční kondenzátory, které se rychleji nabíjí a vybíjí, ale v porovnání s běžnými bateriemi mají jednou tak delší životnost. Výrobce uvádí, že tímto způsobem by se měla spotřeba a emise snížit o 30 %.