YouTuber Cody Detwiler, lépe známý jako WhistlinDiesel, minulý týden zveřejnil video na YouTube, na kterém je vidět „test odolnosti“ Tesly Cybertruck. Do srovnání byl přivezen i Ford F-150, přičemž bylo připraveno několik zkoušek, ve kterých byl Cybertruck porovnán s americkým kultovním pick-upem. YouTuber zašel až tak daleko, že v jednu chvíli odpálil výbušninu na víku kufru u obou vozidel. A zatímco Cybertruck tuhle nálož vydržel, u Fordu F-150 se vytvořila obrovská díra do karoserie. Naopak Cybertruck naprosto selhal při přejezdu čtyř velkých betonových propustí. Po přejetí se totiž ulomil nárazník a následně se zničil kompletně podvozkový rám, o což se postaralo tažné zařízení. To se zaseklo při sjezdu a s jeho utržením se nejspíše Cybertruck odsoudil k totální škodě. Ta ale nastala až později. Během testu se opakovaně samovolně snižovala světlá výška přední nápravy a nikdo neví proč.
Velmi zajímavým testem byla zkouška přivření prstů do hrany víka předního kufru. WhistlinDiesel při uzavření víka začal panikařit a v jednu chvíli chtěl volat tísňovou linku 911. Dle jeho slov se víko začalo chovat jako drtič, kdy nejdříve na prsty zatlačilo a následně začalo pomalu drtit. Nechyběl ani výlet do servisního střediska Tesly a záplava varovných hlášek v mobilním telefonu testera. Vrcholem je ale zkouška odolnosti karoserie a všech oken. Na vůz se během chvíle spustila záplava věcí, mezi nimiž byly i zátěžové kotouče z posilovny, osa a další různě velké předměty. V tomto ohledu vydrží boční okna neskutečně velkou zátěž.
WhistlinDiesel ale dodává, že ničení Cybertrucku není jen tak pro srandu. „Není zde způsob, jak mě urazit. Jsem z takového testu nadšený a najdu v tomhle náklaďáku každý slabý článek. Rozhodně nejsem proti němu zaujatý. Dělám to s ostatními vozidly taky a že bych nenáviděl Cybertruck, to opravdu ne.“ O úspěchu testu hovoří fakt, že k dnešním dni má video více jak 14 milionů shlédnutí a v komentářích ho spousta sledujících za takový čin obdivuje.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikaceKonstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
Cena od | 2 611 636 Kč |