Další elektrický pick-up. RAM 1500 REV ujede 800 km a chce změnit pravidla hry

NYAS 2023
4
Další elektrický pick-up. RAM 1500 REV ujede 800 km a chce změnit pravidla hry
Fotografie: RAM
  • Stellantis dosud nemá na americkém trhu elektrický pick-up
  • To se brzy změní, právě ukázal definitivní podobu RAM 1500 REV

Protože nelze plýtvat časem ani příležitostmi, RAM ze skupiny Stellantis vyvinul elektrický pick-up RAM 1500 REV relativně rychle a hlavně s využitím mechanických dílů ze spalovacího modelu RAM 1500. S ním se shoduje většina karosářských dílů, na velké odlišnosti došlo pouze na obou koncích auta. A protože má Stellantis zpoždění za Fordem, Chevroletem i Hummerem, kteří své elektrické pick-upy již prodávají, a zřejmě také Teslou, která svůj Cybertruck snad už konečně po letech odkladů také uvede, musí zaujmout. Proto představil koncept RAM 1500 Revolution během Superbowl, kdy jsou reklamní časy vůbec nejdražší, a proto sériový vůz odhalil na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku.

Na americké poměry je RAM 1500 REV středně velkým pick-upem, v Evropě bych však podobné monstrum rozhodně nepřehlédli

Automobilka zároveň odhalila i kompletní technické specifikace, takže se můžeme přesvědčit, že má na konkurenci nabito více než dobře. Nabízí sice jedinou verzi pohonu s více než dostatečným výkonem 663 k/840 Nm, ovšem s ní zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,4 s. Síla pochází ze dvou stejně výkonných elektromotorů mezi koly, díky nimž dostal elektrický RAM nezávislé zavěšení kol, na rozdíl od svého spalovacího protějšku. Ještě zajímavější jsou parametry baterií. Již ta základní nabízí 22 modulů a kapacitu 168 kWh s dojezdem 563 km, k mání je však i sestava 30 modulů s kapacitou 229 kWh, která bude zřejmě nějakou dobu jen těžko hledat konkurenci. S ní totiž RAM 1500 REV ujede na jedno nabití více než 800 kilometrů.

Bez zajímavosti není ani nabíjení. To dokáže díky 800V architektuře údajně plně využít schopnosti 350kW nabíječky a za deset minut doplnit energii na 177 kilometrů cesty. Nechybí obousměrné nabíjení podporující standardy V2V, V2H i V2G, díky elektrickému panelu na korbě se zásuvkou 240 V/7,2 kW dokáže RAM dobít jiný vybitý elektromobil relativně rychle, případně nabídne dostatek energie k pohonu i vysoce výkonných spotřebičů či nářadí. Komu by nestačil jeden panel, najde ještě druhý s polovičním výkonem ve „frunku“ s objemem 424 l a elektrickým otvíráním. K dispozici je rovněž funkce Plug & Charge či nastavitelná maximální úroveň nabití baterie.

Výrobce udělal hodně proto, abyste si RAM s ničím nespletli ani v noci

Nový elektrický truck však dokáže vzít za práci i jinak. Uveze celkem 1 225 kg a utáhne dalších 6 350 kg a nabízí i uzamykatelnou schránku na korbě RamBox s elektrickou zásuvkou, osvětlením a vodotěsným zakrytím. V terénu dokáže elektronicky nahradit uzávěrku diferenciálu zadní nápravy. Na dlouhých cestách naopak dokáže mechanicky odpojit přední motor pro snížení jízdních odporů. Tvrdý pracant se však dokáže proměnit i v komfortní cestovní nástroj díky standardnímu vzduchovému pérování a adaptivnímu tlumení. Tato kombinace poskytuje celkem pět světlých výšek, od vjezdu do podzemních garáží až po nejtěžší terén. Tam pomáhají také 20" nebo 22" kola s pneumatikami Pirelli Scorpion s celoročním vzorkem.

K dispozici bude pět výbavových linií Tradesman, Big Horn/Lone Star, Limited, Laramie a vrcholná Tungsten. Ta nabízí kožený interiér v šedo-modré kombinaci, přední sedadla s nastavením ve 24 směrech a s masáží, high-endový soundsystém Klipsch Reference Premiere, dvě bezdrátové nabíječky mobilů, dekorace z karbonu a broušeného hliníku a vyčerpávající seznam výbavy. Ani nižší linie se však nemusí stydět, když nabídnou celkem čtyři velké displeje včetně promítání na čelní okno a separátní obrazovky pro spolujezdce sloužící volitelně pro navigaci, zábavu či kontrolu exteriérových kamer v terénu.

Interiér sice ctí pracovní poslání, avšak zejména vyšší výbavové linie uvnitř nabízejí materiály a komfortní prvky srovnatelné s prémiovými značkami

Novinka dále nabídne řízení přívěsu pomocí dotykové obrazovky, volitelné jednopedálové ovládání, multimediální systém Uconnect 5 s možností připojení vnějších zdrojů zábavy, ať už skrz USB či HDMI. Konfigurovatelná centrální dotyková obrazovka dále zprostředkuje podrobné ovládání všech palubních systémů či plánování cesty včetně nabíjecích přestávek. Ukazuje rovněž historii spotřeby a tipy k jejímu snížení.

Vůz se dostane do výroby příští rok jako modelový rok 2025, ohledně jeho případného dovozu do Evropy zatím výrobce nic konkrétního nesdělil.

Technické parametry RAM 1500 REV 229 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon500 kW, 663 koní, točivý moment: 840 Nm
Baterie229 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 350 kW,
Spotřeba?, dojezd: 804 km
Cena od
Diskuze ke článku
Randula Libor
Randula Libor
Takhle velká baterka trošku hraničí se zoufalstvím. Celej koncern Stellantis by se měl vzpamatovat, protože zatím nemají na trhu žádný použitelný EV.
Josef L
Josef L
V podstatě v maximální výbavě nákladní auto s potřebou řidičáku C.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze