Informaci o cenách Cybertrucku jsme vám dnes již přinesli, avšak v té době chyběla řada důležitých doplňujících informací. Ty nesdělil ani Elon Musk na své čtvrteční debutové show, až během dne s nim postupně přicházely renomované elektromobilní weby, především z USA. A my vám nyní přinášíme shrnutí těch nejdůležitějších. Například notateslaapp.com přišel s informací, že Cybertruck dostal zcela překvapivě řízení bez mechanické vazby (jaké před nedávnem představil Lexus) mezi volantem a koly, takže s půlvolantem yoke bude konečně možné pracovat tak, jak se má. Další novinkou ve světě Tesly, běžně používanou již třeba v Japonsku, je dvousměrné nabíjení. Umožňuje Cybetrucku energii nejen přijímat, ale také ji vydávat.
Například electrek.co píše o funkcionalitách V2L, V2H i V2G a obchodním názvu Powershare. První je již poměrně známá a zahrnuje celkem pět zásuvek o napětí 120 a 240 V a úhrnném výkonu 9,6 kW (tedy stejně, jako nabízí například Ford F150 Lightning). Cybetruck touto cestou dokáže také nouzově nabít jiný elektromobil. Trochu vyšší hru přestavuje V2H, k níž je třeba externí zařízení za zhruba 100 000 korun po přepočtu. Jde o dodatečné moduly k wallboxu, které umožňují proudu téct i zpátky do domu a dotovat jeho plnou spotřebu například i při třídenním blackoutu. Jen o nejzajímavějším V2G, tedy napojení na veřejnou rozvodnou síť, jsme se zatím nic nedozvěděli. Pro srovnání, domácí úložiště Powerwall nabízí kapacitu 13,5 kWh a výkon jen 5 kW.
Bez zajímavosti není ani palubní výbava; ta zahrnuje hned dva dotykové displeje (pro každou řadu jeden) s úhlopříčkami 18,5" a 9,4" se zcela novým uživatelským rozhraním. Nechybí audiosystém s 15 reproduktory a údajně bezkonkurenčním zvukem. A také HEPA filtr zajišťující čistý vzduch i pro alergiky. Do terénu se pojede lépe díky standardnímu vzduchovému pérování s maximální světlou výškou 43 cm, nakládání zase usnadní motorizované víku „frunku“ – další novinka u Tesly.
A konečně chybějící technické údaje. Na začátek ten nejzajímavější; baterie má brutto kapacitu 123 kWh, což je opět značkové nejvíc. A v obou čtypohonových verzích lze doplnit přídavný bateriový modul s 50 kWh, který přidá zhruba 200 km dojezdu a s nímž se lze přiblížit původně deklarovaným 805 km. Korba uveze celkem standardní tunu, ale schopnost obou čtyřkolek tahat pětitunový vlek je pro Evropana těžko pochopitelným bonusem. A nakonec perlička – k mání nebude jediná barva, ale s největší pravděpodobností dvě.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikaceKonstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
Cena od | 2 611 636 Kč |