Cybertruck se dále propadá. Tesla omezuje výrobu a řeší, co s továrnou

6
Cybertruck se dále propadá. Tesla omezuje výrobu a řeší, co s továrnou
Fotografie: Elon Club
  • Prodeje Tesly Cybetruck nedosahují ani desetiny plánované kapacity
  • Automobilka úmyslně zamlžuje prodejní čísla jednotlivých modelů
  • Akcionáři řeší, co s investicí do výrobní linky, která nyní převážně stojí

Jedná se o zatím největší debakl Tesly. Nový elektrický pick-up Cybertruck měl být první, levný a rychle vyvinutý, nakonec se ale nepovedlo ani jedno a z očekávaného superhitu, na který se v čase sešly dva miliony rezervací, se stal prodejní propadák, který se plánovaným číslům nikdy ani nepřiblížil a nyní je otázka, jestli se vůbec dožije konce plánovaného výrobního cyklu. Vůz, který na trh po mnoha zpožděních vstoupil až poté, co jej předběhlo několik vesměs levnějších konkurentů, totiž téměř nikdo nechce. Za druhé čtvrtletí se ho prodalo zhruba pět tisíc kusů, což není ani desetina z plánovaných 62 500 vozidel, která měla každý kvartál opustit továrnu. Beztak špatná čísla se dále propadají a na skladech navíc stojí zhruba tři tisíce neprodaných kusů.

Zajímavý je už samotný způsob, jakým kolegové z Electreku na tato čísla přišli. Tesla totiž neuvádí prodeje jednotlivých modelů zvlášť, ale Cybertruck zahrnuje do kolonky Ostatní modely spolu s velkými osobními Modely S a X. Tam ale za letošní druhý kvartál stojí nízké číslo 10 394 prodaných aut, což je meziročně méně než polovina. A teprve po zjištění z jiných zdrojů, že obou zmíněných osobních Tesel se dohromady prodalo zhruba 5 000 kusů, což je mimochodem také pokles, se došlo k přibližnému počtu prodaných Cybertrucků.

Aby byl kalich ještě o něco hořčí, ve stejném období se prodalo více Fordů F-150 Lightning, i když celková suma 5 842 jednotek také znamená meziroční propad o 26 %. A rovněž GM prodalo více velkých elektrických teréňáků, i když úhrnem, v němž se schovávají celkem tři modely; Silverado, GMC Sierra a Hummer EV. Samotný Hummer sice se svými 4 508 prodeji za Cybertruckem mírně zaostal, ovšem jedná se o výrazně dražší auto.

Neuspokojivé prodeje jsou pro Elona Muska problémem hned z několika důvodů. Kromě nedosažení plánované ziskovosti a nesplnění dalšího slibu investorům musí nyní ještě řešit, co se neuvyužitou Gigafactory Texas, která měla touto dobou chrlit statisíce Cybertrucků ročně a královsky vydělávat. Místo toho většinu času stojí, odčerpává další peníze a aktuálně pro ni není náhradní využití. Nabízelo by se zavedení výroby jiného modelu, jenže prodejní výsledky celé automobilky nenavozují situaci, v níž by bylo třeba posilovat výrobní kapacity. Spíše naopak.

Diskuze ke článku
Martin
Martin
Hloupý nápad vyrábět takhle hloupé auto a opravdu šeredné.
Marek M.
Marek M.
Já nechápu ty dva miliony rezervací. To Elona namlsalo a z toho zřejmě odhadl prodeje a dimenzoval kapacitu výroby. Všechno špatně :-)
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
No vida. Je videt ze stomy nikomu nerostou do nebe a i "genialni" Musk se nekdy PORADNE utne. Za to sr..ni se do politiky mu to preju.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Přesně tak, Tomáši, je to škoda, že raději energii nesměřoval na menší Teslu. Snad to napraví v brzkém roce, přeci měli něco ukázat už teď v létě, ale jestli je to jenom další prázdný slib.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze