Automobilka Cupra se tento rok odvázala. Nejen české fanoušky překvapila přestavbou nově uváděného hybridního modelu Terramar, ze kterého se stala první loď na světě s airbagy, LED světlomety, vnitřním zpětným zrcátkem a litými sportovními koly. Ano, tohle není vtip. Pozvánku na exkluzivní plavbu v Cupře Terramar jsme nemohli odmítnout a tady jsou naše podrobné dojmy. Vše vzniklo v rámci exkluzivní akce, která je jedinečná i v globálním měřítku. Vůz byl přestavěn ve spolupráci s firmou Brava Boats a po autorizovaných prodejcích značky se bude moci s unikátní lodí Floating Terramar seznámit nakonec také široká veřejnost.
„Cupra Terramar má za sebou ostrý start na českém trhu – jen za první čtvrtletí jsme přijali více než 220 zákaznických objednávek. Pomyslnou oslavou úspěšného uvedení na český trh jsme se rozhodli navázat na loňskou světovou premiéru tohoto jedinečného modelu v rámci Poháru Ameriky a nabídnout našim významným hostům, obchodním partnerům i široké veřejnosti nezapomenutelné zážitky z plavby v Terramaru na vlnách Vltavy,“ říká Tomáš Navrátil, vedoucí divize Cupra společnosti Porsche Česká republika. Dále pak dodává: „Cupra tak znovu překračuje hranice automobilového světa, aby mohla nabídnout něco opravdu nečekaného a inovativního.“ Musíme uznat, že po usednutí do vozu/lodě jsme zůstali v němém úžasu. Místo klasického voliče automatické převodovky vůz dostal dva joysticky, velkou redukční páku a dodatečné kontrolky.












Projekt Floating Terramar byl přitom extrémní výzvou. Lodní inženýři ze společnosti Brava Boats, za spolupráce firmy Vetus v roli dodavatele lodního vybavení, zkonstruovali pro sportovní SUV speciální hliníkovou spodní část připomínající trimaran a disponující ve vlnách nosností až 2 500 kg. Přestavba splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy, což dokládají úspěšně absolvované přísné zkoušky vztlaku a stability, při nichž byly simulovány různé podmínky, které se mohou při plavbě vyskytnout. Do celého procesu byli zapojeni také inženýři značky Cupra, kteří pomohli s rozložením hmotnosti a optimalizací vyváženosti vozidla. Jejich hlavním úkolem však bylo vyvinout systémy pro ovládání vozu i lodi, protože plavbu si posádka – ve složení profesionální kapitán na sedadle řidiče a až 4 cestující – užívá v pohodlí interiéru obojživelného Terramaru.
Hodně zajímavé je také to, že cestující se v tomto stroji nesmí během plavby připoutat bezpečnostním pásem. Zakázáno je také opouštět interiér vozu v režimu plavby. Pro případ nouze jsou ve snadném dosahu nafukovací plovací vesty. Pohon na vodě obstarává palubní vznětový řadový tříválec Ventus s nejvyšším 27 koní a převodovkou Saildrive SP60. V zavazadlovém prostoru Terramaru je umístěna vyjímatelná spínací skříňka pro zapnutí a vypnutí lodního motoru spolu s palivoměrem a voltmetrem. Propojení systémů pro ovládání lodi s vozidlem je velmi snadné a nevyžaduje použití speciálního nářadí. Hmotnost plavidla s motorem činí 2661 kg a stroj je schopný jet rychlostí až 5 uzlů. Musíme uznat, že zážitek to byl vynikající a dosti zajímavé to muselo být i pro návštěvníky Karlova mostu, kteří si nás během plavby neustále fotili a ukazovali na nás.
Technické parametry CUPRA Terramar 1.5 e-HYBRID
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 519 × 1 869 × 1 584 mm, 1 898 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
| Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 350 Nm / 4 000 ot/min |
| Baterie | ? (19,7 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 0,4 l / 100 km |
| Cena od | 1 344 900 Kč |