Cupra Tavascan. Druhý elektromobil této nové a dynamické španělské značky, která se osamostatnila od Seatu, byl představen už v roce 2023 a tehdy na podzim jsme vám ho dokonce už ve videu ukazovali. Jenže na český trh se mu nechtělo a Cupra se zaměřila na trhy, kde je elektromobilita trochu dál. To se ale nyní mění a tenhle krasavec by se měl už brzy na český trh konečně oficiálně podívat, a tak je ten správný čas se na něj podívat podrobněji.






























Svou délkou přes 4,6 metru je rozměrově Tavascan prakticky stejný jako například sesterský Enyaq, i když jeho design a silueta ho opticky zmenšují. Ve skutečnosti je to ale už kus auta. Tavascan si můžete pořídit ve dvou verzích, jako zadokolku Endurance nebo jako čtyřkolku VZ, kterou máme na test i my. Vůz je postaven na známé platformě MEB s baterií s kapacitou 77 kWh. Protože je Tavascan už vlastně trochu starší, nepoužívá u své nejvýkonnější verze tu inovovanou baterii s kapacitou 79 kWh, kterou najdeme třeba u nových ostrých Volkswagenů GTX nebo Elroqu RS. Samozřejmostí je ale automatický i manuální předehřev baterie pro nabíjení a auto také krásně ukazuje, jakým výkonem se aktuálně zvládne nabíjet. Máme tu také nový úsporný a zároveň výkonný zadní synchronní elektromotor APP550 s výkonem 210 kW, který je u verze VZ doplněn o asynchronní motor a celkový výkon činí 250 kW. Tedy stejná technika, jako známe třeba z Volkswagenů GTX nebo RS škodovek, ale díky módu Cupra je auto ostřejší a namapování plynového pedálu je ještě agresivnější. Díky DCC podvozku je pak auto pohodlné, ale může se i hodně přiostřit.





















Tavascan vypadá naživo velmi dobře. Svalnatě, agresivně, ale ne přehnaně. Velmi zaujme také interiér, který "koncern" velmi dobře maskuje. Nabídne zajímavý design, hezké materiály a neotřelé prvky a řešení. Na zadních sedadlech nabídne Tavascan mnoho prostoru, a to jak na kolena, tak překvapivě na hlavu, i přes svažující se střechu karoserie SUV kupé.
Česká výstavní premiéra nového Cupra Tavascan
V době přípravy našeho testu Tavascan stále nemá české ceny, v Německu ho však lze pořídit za 1,2 milionu korun, čtyřkolku pak za 1,3 milionu. To jsou velmi podobné ceny, za jaké seženete podobně vybavenou škodu Enyaq. Uvidíme ale, na kolik si bude Tavascan cenit české zastoupení Cupry. Podle našich informací bychom se českého uvedené měli dočkat ještě do léta.
Cupru Tavascan právě testujeme. Ptejte se nás v diskuzi pod článkem na to, co vás zajímá.
Technické parametry CUPRA Tavascan VZ
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 644 × 1 861 × 1 597 mm, 2 273 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 545 Nm |
| Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 517 km |
| Cena od |
