Citroën oživuje vzpomínky na 90. léta. Představil přiostřený Jumpy VTR

Citroën oživuje vzpomínky na 90. léta. Představil přiostřený Jumpy VTR
Fotografie: Citroën
  • Varianta VTR odkazuje na sportovní verze modelů Saxo a Xsara
  • Sportovně laděný Jumpy je k dispozici ve spalovací i elektrické variantě
  • Otázkou je zatím příchod na český trh

Patříte mezi příznivce francouzských značek a současně máte povědomí o tom, že Citroën před 25 lety nabízel modely Saxo a Xsara? Pak jistě znáte sportovně laděnou edici VTR, která byla druhou nejsilnější v nabídce. Nyní se oprášila historie a Francouzové přicházejí s edicí VTR pro dodávkový model Jumpy. Citroën tím reaguje na rostoucí segment sportovně laděných dodávek, se kterými jako první přišel Ford s modelem Tranzit. Není to tak dávno, co i Opel představil Vivaro GS a tak bylo na čase, aby reagoval i další člen z rodiny Stellantis. Citroën Jumpy VTR se od běžné řady odlišuje sportovně laděným body kitem, který se skládá z jinak tvarovaného předního nárazníku, výrazného lemování po stranách a nízkým splitterem. Nechybí nápisy VTR, ačkoliv poslední písmenko by si zasloužilo lepší tvar.

Úpravou dále prošly nástavce prahů přecházející v decentní zadní nárazník a na střeše nelze přehlédnout spoiler v černé barvě. Na výběr je zatím pouze bílý, černý a nebo modrý odstín karoserie, ale příští rok obohatí nabídku červený odstín. Sportovně laděnému užitkáči to sluší i díky 18" kolům a „pár koní navíc“ přidávají kontrastní polepy ve stylu pruhů. V kabině je nově instalována dekorační lišta s nápisem VTR, speciální čalounění a polokožená sedadla nyní mají mnohem lepší boční vedení. Ve výbavě nechybí dvouzónová klimatizace, bezklíčové startování, bezdrátová nabíječka smartphonu, vyhřívaný kožený volant a podlahové rohože s logem VTR.

Co se týče pohonu, novinka je dostupná jak se vznětovým motorem o výkonu 130 kW, tak i v plně elektrické verzi. Ta nabízí výkon 100 kW a 75kWh baterií. Podle délky karoserie uveze elektrická verze sportovně laděného Jumpy 1 046 až 1 220 kg nákladu. Novinka je zatím dostupná na několika evropských trzích, ale ten český tam zatím chybí. Možná se ale nakonec dočkáme i my v ČR, jelikož Citroën Jumpy VTR vychází v přepočtu na 1,3 milionu Kč.

Technické parametry Citroën e-Jumpy Furgon Plus L2 75 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie75 kWh (68 kWh využitelná kapacita)
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 330 km
Cena od1 084 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze