O českém elektromobilu Luka EV, který se vyrábí u Plzně, jsme již psali. Firma MW Motors má ale ve výrobním programu i terénní vůz MWM Spartan se spalovacím motorem, do kterého zabudovala techniku z roadsteru Luka EV a vznikl tak elektromobil, který se nezalekne ani tvrdé práce. A ten se právě chystá na britský trh.
Firma MW Motors již vyrábí a v Británii i prodává model Spartan se spalovacím motorem. Nyní ale do tohoto modelu, který konstrukčně vychází z desetiletími prověřeného off-roadu UAZ Hunter, použila techniku z elektrického roadsteru Luka EV. Vznikl tak elektromobil, který se nejenže nebojí tvrdé práce, ale ani těžkého terénu. Kromě robustní konstrukce legendárního Hunteru a pohonu 4×4 má výkon 120 kW, přičemž rekuperovat umí až 60 kW. Dojezd je 150 kilometrů, což sice na první pohled není mnoho, ale je to naprosto dostačující například na práci v lese, která zpravidla není o extrémních nájezdech. A když by bylo potřeba jet dále, dostal Spartan po vzoru roadsteru Luka EV i rychlonabíjení.
Elektromobil do terénu, MWM Spartan EV, už dostal i britskou cenovku, která je 39 900 liber, tedy v přepočtu přibližně 1,2 milionu korun. V tuto chvíli ještě probíhá testování a certifikace ve Velké Británii, ale na konci prvního kvartálu 2021 by měl být uveden do prodeje, zatím však jen v ostrovním království.
To nikdo nkoupí.