Český elektromobil Luka EV bude levnější, ale přišel o tři motory

23
Český elektromobil Luka EV bude levnější, ale přišel o tři motory
Fotografie: mwmotors.cz
  • Stylový český elektromobil měl původně čtyři elektromotory v kolech
  • Nyní dostal místo nich jeden elektromotor pod kapotu a větší baterii
  • Cena klesla z původních cca 1,1 milionu bez DPH na přibližně 810 tisíc Kč

Prvním elektromobilem, který se sériově vyrábí v Česku, se stala Hyundai Kona Electric, ale firma MW Motors v Česku také vyrábí elektromobily, byť jde jen o kusovou výrobu. Tento stylový elektromobil se jmenuje Luka EV a AutoRevue.cz přináší informaci o tom, že dostal jednodušší techniku a s ní i nižší cenu.

Původně měl Luka EV čtyři motory v kolech a byl dražší, stál 40 tisíc eur bez DPH, tedy v přepočtu 1 080 000 Kč. Jde o auto s úžasně nízkou spotřebou 6,8 kWh/100 km, díky které má dojezd 300 km i při poměrně malé baterii o kapacitě 21,9 kWh. Jsou to ovšem neoficiální údaje z interního testování výrobce.

Nová verze s označením Traditional má jednodušší techniku, místo čtyř elektromotorů o výkonu 12,5 kW (tedy celkem 50 kW) má jeden o výkonu 55 kW pod kapotou. Má tedy vyšší výkon a dokonce i větší kapacitu baterií. Dva články Li-ion mají dohromady 26,4 kWh, dojezd je díky tomu podle výrobce 310 km. Opět jde o neoficiální údaj.

I přes poměrně nízký výkon má tento stylový elektromobil díky nízké hmotnosti pouhých 886 kg docela dobrou dynamiku, z 0 na 100 km/h se rozjede za 9,8 sekundy. Zrychlování se ale zastaví už na 140 km/h. Každopádně jde o zajímavý počin a zájemce jistě potěší, že cena se snížila o 10 tisíc eur, tedy na cca 810 tisíc Kč bez DPH.

Diskuze ke článku
Jan Tauš
Já tedy nevím, ale zdá se mi, že konstruktérovi musí být aspoň 90 let, tak archaický vzhled automobilu se již ve světě nevidí, natož u elektromobilu, karoserie vypadá, jako by uvnitř byl
parní motor. Nikdy nekoupit, hanba.
Václav Hrbek
Václav Hrbek
Mě se karosérie moc líbí, lepší než nynější nic neříkající plechovky.
Tomáš
Too good to be true. Ta čísla nemůžou být skutečná.
Jirka_26
4 elektromotry v kolech jsou dobré tak pro náklaďáky a stavební stroje, ale u osobncích aut prudce zvyšují neodpružené hmotnosti, tedy zhoršují jízdní vlastnosti na hrbolech. A navíc jeden motor stojí vždy méně, než čtyři, že... :-)
810 000 Kč za 300 km dojezd, blbá čísla.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze