České firmy si vedle operativních leasingů oblíbily P2P carsharing

České firmy si vedle operativních leasingů oblíbily P2P carsharing
Fotografie: HoppyGo
  • P2P carsharing je oproti autopůjčovnám levnější o 41 %
  • Slouží pro firmy s nevyužitým vozovým parkem i jako vedlejší příjem
  • Poskytuje oproti operativnímu leasingu flexibilní vozový park a žádné závazky

P2P carsharing se stává velmi atraktivní pro firmy, podle údajů HoppyGo meziročně vzrostl počet registrovaných firemních vozidel o 116 %. Zvyšuje se přitom jak podíl společností profitujících z nevyužité firemní flotily, tak těch, které využívají sdílených vozů pro účely svého podnikání. P2P carsharing nabízí krátkodobé i dlouhodobé zápůjčky v průměru o 40 % levněji než zavedené autopůjčovny a navíc se uživatelé nemusí k ničemu vázat, jako je tomu u operativních leasingů.

Firmy nejčastěji využívají sdílených vozů pro účely služebních cest, ať už po České republice, nebo do zahraničí. Celkem se jedná o 73 % případů. Vedle velkých společností si carsharing oblíbily také menší firmy, stejně tak na ně spoléhají freelanceři, kteří oceňují především flexibilitu vozového parku nebo to, že není nutný dlouhodobý závazek jako u operativních leasingů. Mezi tyto klienty patří nejčastěji produkční společnosti, živnostníci nebo například cateringové firmy.

Sdílením vozů si firemní zákazníci stejně jako soukromí uživatelé ušetří mnoho starostí spjatých s provozem vozu: pravidelný servis, přezouvání pneumatik, pojištění, nutnost koupě dálniční známky apod. Hlavní předností tohoto modelu půjčení aut je využití tzv. „dynamické kapacity“, kdy zákazník za auta platí pouze v momentě, kdy je skutečně využívá, přičemž je zvýhodněn dlouhodobý pronájem. Měsíční výpůjčky nejoblíbenějších vozů Škoda Fabia a Škoda Octavia začínají na 7 000 Kč, resp. 9 500 Kč včetně pojištění. Nespornou výhodou B2B modelu zápůjčky je rovněž možnost odpočtu DPH a zahrnutí jako nákladu do účetnictví.

P2P carsharing nabízí firemním zákazníkům v rámci aplikace možnost služební auto také pronajmout. Tento model je ideální v momentě, kdy má firma širší vozový park a nemá pro něj každodenní využití. Může tak nejen pokrýt náklady na svůj vlastní provoz (splátky, amortizace, servis), ale i přinést do firmy či podnikatelům další zdroj příjmu. „Celkově nám důvěřuje více než 1 400 majitelů aut a jejich zisky jsou velice atraktivní. Nejaktivnější firma, která u nás sdílí svůj vozový park, si měsíčně vydělá přes 150 000 Kč,“ dodává Robin Švaříček, CEO carsharingu HoppyGo.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze