CAR4WAY končí v carsharingu s e-Golfy, v půjčovně jsou dále

aktualizováno o nové informace
3
CAR4WAY končí v carsharingu s e-Golfy, v půjčovně jsou dále
Fotografie: car4way.cz
  • Společnost CAR4WAY část vozů Volkswagen e-Golf přesunula do autopůjčovny
  • V nejbližší době neplánuje návrat elektromobilů do carsharingu
  • Jedním z důvodů byla nedostatečná infrastruktura

Carsharingy GreenGo a re.volt jsou postavené pouze na elektromobilech, i když podstatně menších. Oproti tomu služba CAR4WAY používala vozy Volkswagen e-Golf, tedy kompaktní hatchbacky, zatímco GreenGo používá městské Vollkswageny e-Up a re.volt pouze dvoumístná autíčka určené pouze do města. Vlastně ani nejsou homologována jako auta, nýbrž jako čtyřkolky, tedy motocykly se čtyřmi koly.

Volkswagen e-Golf (2017)

Carsharing CAR4WAY tedy šel jinou cestou a nabízel větší elektromobily, ale carsharingové e-Golfy v těchto barvách jsou již minulostí. Neznamená to ale, že by společnost CAR4WAY zanevřela na elektromobily, protože v půjčovně vozy Volkswagen e-Golf stále v nabídce má a půjčit si je můžete za 12 999 Kč bez DPH za měsíc. Společnost tedy e-Golfy přesunula do jiné služby.

A jaký je důvod tohoto kroku? Podle dobře informovaného zdroje byla jedním z důvodů nedostatečná infrastruktura pro nabíjení, ale problém byl i se ztrácením nabíjecích kabelů z aut carsharingu. Důvodů ale bylo více, například i nová flotila vozů Scala, Fabia, Karoq a Octavia, ale hlavní bylo přání zákazníků. „Vyslyšeli jsme přání našich zákazníků, kteří chtějí e-Golfa na více než 7 dní. Elektromobilita je u nás v CAR4WAY stále žhavé téma,“ doplňuje koordinátorka projektu, Adéla Bergmanová.

Volkswagen e-Golf (test)

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0
Baterie35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od969 900 Kč
Diskuze ke článku
Jan Pavel
Jan Pavel
Problémů měli hned několik, 1. Koupili jich moc a moc brzo celkem snad asi 70 kusů. V oběhu jich však bylo vždy jen pár. Lidi v ČR na to ještě nebyli zvyklí a připravení. V tomhle trošku předběhli. Ve srovnání s jinými auty byly dražší. Na začátku se běžně stávalo, že je lidi vybily a nechali někde stát. Nikdo kdo si půjčuje auto na jednu krátkou cestu nechtěl trávit čas na nabíječce. Sice za nabíjení byla sleva, ale stejně se to nevyplatilo časově ani finančně. V tomhle by lepší infrastruktura pomohla, ale stejně to nemohlo být rentabilní. To podle mě bude možné až teď např. s Citigem.
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Nedivím se, šlo o ty nejstarší eGolfy s nejmenší kapacitou baterií. Druhým kamenem úrazu bylo, že začali v době, kdy infrastruktura rychlonabíjení byla sotva desetinová k té dnešní. No a třetím neznalost a nezaškolenost uživatelů. Ony i spalovací auta z půjčoven dostávají řádně zabrat, ale lidi s nimi jakž takž umí zacházet. Elektromobilitou jsou naopak nepolíbeni. Takže namísto předchlazení/předtopení zapnou po nástupu do vývojově starého elektromobilu klimu a ejhle, 2030% dojezdu je pryč. Dnes mají elektromobily tepelná čerpadla, takže se bavíme o podobné spotřebě, jako u spalováků, pár procentech. A to ještě u moderních elektormobilů s vyššími desíktami kWh baterií. Ale u těch eGoflů je žravost kombinována s malou baterkou a to je vražedná kombinace.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze