Carsharingy GreenGo a re.volt jsou postavené pouze na elektromobilech, i když podstatně menších. Oproti tomu služba CAR4WAY používala vozy Volkswagen e-Golf, tedy kompaktní hatchbacky, zatímco GreenGo používá městské Vollkswageny e-Up a re.volt pouze dvoumístná autíčka určené pouze do města. Vlastně ani nejsou homologována jako auta, nýbrž jako čtyřkolky, tedy motocykly se čtyřmi koly.
Carsharing CAR4WAY tedy šel jinou cestou a nabízel větší elektromobily, ale carsharingové e-Golfy v těchto barvách jsou již minulostí. Neznamená to ale, že by společnost CAR4WAY zanevřela na elektromobily, protože v půjčovně vozy Volkswagen e-Golf stále v nabídce má a půjčit si je můžete za 12 999 Kč bez DPH za měsíc. Společnost tedy e-Golfy přesunula do jiné služby.
A jaký je důvod tohoto kroku? Podle dobře informovaného zdroje byla jedním z důvodů nedostatečná infrastruktura pro nabíjení, ale problém byl i se ztrácením nabíjecích kabelů z aut carsharingu. Důvodů ale bylo více, například i nová flotila vozů Scala, Fabia, Karoq a Octavia, ale hlavní bylo přání zákazníků. „Vyslyšeli jsme přání našich zákazníků, kteří chtějí e-Golfa na více než 7 dní. Elektromobilita je u nás v CAR4WAY stále žhavé téma,“ doplňuje koordinátorka projektu, Adéla Bergmanová.
Volkswagen e-Golf (test)
Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0 |
Baterie | 35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 900 Kč |