Popularita sdílených přibližovadel v metropoli stále stoupá, a tak roste i jejich množství. Část kapitálu nyní společnost re.volt vložila do nákupu nových elektrokoloběžek, které nasadí na konci ledna. Otázkou času byl pro re.volt také vstup nového většího investora. Stal se jím Tomáš Färber, který podporuje koncept elektromobility nejen svým novým 30% podílem, ale i velmi aktivním přístupem.
„Každé ráno vidím v oblíbeném Denníku N hodnotu CO2 v ovzduší. V nevědomosti, která ovšem nikoho neomlouvá, jsem i já 40 let devastoval naši planetu. Rozhodl jsem se, že se raději vydám cestou odpovědnosti a těší mě, že k tomu můžu pomáhat dalším. Čím více lidí bude používat re.volt, tím víc se bude snižovat hodnota CO2, a tak i náš kolektivní dluh vůči přírodě. Chci proto udělat maximum,“ okomentoval svůj vstup Färber, ve startupovém prostředí známý například díky založení společnosti Tom Horn Gaming, Trust Pay nebo Puurex. Dalších 10 % podílu vlastní po úspěšné crowdfundingové kampani na portálu Fundlift investoři z řad široké veřejnosti. Zbytek patří zakladatelům re.volt, CEO Pavlu Kuchtovi a CTO Martinovi Matouškovi.
Re.volt za dobu své existence vysbíral na investicích již 17 milionů Kč. „Tyto finance jsme využili ve prospěch svých uživatelů a věnovali je rozšíření redesignu mobilní aplikace, inovaci platební brány, rozšíření parkovací zóny a změně obchodního modelu zahrnující kreditní systém, stanovení maximální ceny jízdního, možnosti pozastavení jízdy, rezervaci vozů zdarma a tvorbě zvýhodněných balíčků. Zdokonalení se dočkal také proces validace nových řidičů, který ve všední dny trvá jenom 15 minut a jízdu povoluje také cizincům a osobám už od 18 let věku,“ shrnul všechny aktivity CEO Pavel Kuchta.
Ve znamení soustavného rozvoje se ponese celý rok 2020. V plánu je nasazení 150 investičních motorek a 450 elektrokoloběžek, které jsou pro stáj re.volt novinkou. Do provozu se v prvním čtvrtletí dostanou také první auta z projektu Sdílej fáro. Neopominutelnou novotou je též fakt, že se zóna re.volt bude dynamicky měnit podle počtu vozidel v provozu. Například v zimě, kdy jsou z ulic až do března staženy motorky a skútry, se uživatelům menším okruhem přiblíží dostupná auta a koloběžky. CTO Martin Matoušek se těší také na implementaci nových technických řešení: „Do optimalizace výskytu vozidel bude zapojen machine learning. Od počátku o jízdách sbíráme velké množství dat, které chceme aktivně využít pro zlepšování uživatelského pohodlí.“