Uživatelé carsharingu HoppyGo si mezi sebou rozdělili přes 10 milionů korun za sezonu

1
Uživatelé carsharingu HoppyGo si mezi sebou rozdělili přes 10 milionů korun za sezonu
Fotografie: HoppyGo
  • Rostoucí počet uživatelů zapojených do carsharingu zvyšuje i sumu, kterou si mezi sebou rozdělí majitelé sdílených vozů
  • V hlavní sezoně se na platformě HoppyGo jednalo o rekordních 10,25 milionu korun, což je v meziročním srovnání nárůst o 43 %, a částka poroste dál

V této chvíli prakticky neexistuje auto, o které by na platformě nebyl zájem. Letní sezona totiž ukázala, že Češi chtějí nejen rodinná auta na výlety za dovolenou, ale hledají i praktická a cenově dostupná auta na běžný denní provoz včetně cest do práce,” říká Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

HoppyGo momentálně nabízí služby sdílení aut ve více než 240 českých městech, a oslovuje tak aktuálně 136 tisíc lidí. Ti všichni chtějí ušetřit náklady spojené s vlastněním auta a platit za jeho provoz jen ve chvíli, kdy autem opravdu jezdí. Navíc si mohou flexibilně vybrat přesně takový model, který vyhovuje jejich aktuálním potřebám, a nemusí přitom řešit servisní prohlídky auta či každodenní hledání parkovacího místa.

Mít či nemít? Nemít a jezdit, mít a půjčit

Pro majitele vozů je carsharing velmi vítaným způsobem, jak na vlastním autě ušetřit a pokrýt rostoucí ceny pohonných hmot a pojištění auta. Poptávka po jízdě sdílenými auty zároveň stále sílí – v současné době roste nejrychleji v regionech Plzeňska, Brna, Ostravy, Olomouce a Českých Budějovicích. „Majitelům aut přináší carsharing snadný způsob, jak snížit náklady spojené s vlastněním vozu a ulehčit domácímu rozpočtu. Na druhé straně pak carsharing právě teď představuje flexibilní alternativu k vlastnění vozu, kterou volí stále více lidí. Jen během letních měsíců přibylo na naší platformě dalších deset tisíc uživatelů,” vysvětluje Švaříček.

Během léta se přitom na HoppyGo zaregistrovalo dalších 10 tisíc lidí. Všichni pak dohromady ujeli přes 2,5 milionu kilometrů. Průměrná délka zápůjčky v létě činila 5,3 dní a zákazník při ní ujel průměrně 684 kilometrů.

Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility Škoda Auto DigiLab, završila loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonala hranici 130 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje expandovala do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země.

Diskuze ke článku
Karel Majovic
Karel Majovic
Take jsem premyslel tam pronajimat auto, ktere uz moc nejezdi. Ale kdyz jsem si zjistoval podminky, tak primarni fuckup je, ze portal za nic neruci a pokud vypujcitel udela skodu, kterou pojistovna neproplati, tak to jde za majitelem auta. To se vztahuje napriklad na alkohol za volantem, jizdu na okruhu apod. Takze ne, dekuji, nehodlam riskovat, ze mi nekdo kvuli par tisicovkam znici auto za dva mice a pak se s nim budu soudit a vymuzu splatkovy kalendar na 1000let.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze