HoppyGo v první polovině prázdnin zaznamenalo 65% meziroční nárůst zápůjček aut

HoppyGo v první polovině prázdnin zaznamenalo 65% meziroční nárůst zápůjček aut
Fotografie: HoppyGo
  • Aplikaci nainstaluje v průběhu sezóny 2 500 lidí týdně
  • Počet uživatelů na platformě oproti minulému roku se zvýšil o 50 %
  • V sezoně dovolených je nárůst zápůjček o 106 %
  • V období prázdnin je průměrný nájezd na zápůjčku 720 km

Každý rok tráví dovolenou v Chorvatsku kolem 700 tisíc Čechů, jen o desítky tisíc méně pak vyráží na Slovensko a do Itálie. Nejisté a stále se měnící koronavirové podmínky ovšem ovlivnily způsob, jakým Češi na dovolenou cestují. Stále více lidí preferuje před leteckou či autobusovou dopravou cestování po vlastní ose – automobilem. Potvrzuje to i HoppyGo, platforma pro sdílení vozů přímo mezi uživateli, která meziročně zaznamenala 65% nárůst počtu zápůjček. Kromě vyšší poptávky výrazně vzrostl i počet kilometrů, které uživatelé v rámci zápůjčky ujedou, protože se zapůjčenými auty vyráží nejen po ČR, ale i do oblíbených zahraničních destinací.

Rezervovat si obytný vůz uprostřed sezony je letos téměř nemožné. Vyšší poptávka se ale promítla i do dalších segmentů. „Obsazenost aut je v prázdninových měsících výrazně vyšší než v ostatních částech roku, zhruba o 37 procent. A to se bavíme o běžných autech, obytné vozy byly zarezervovány už dlouho před prázdninami a získat je teď na poslední chvíli už může být problém,” potvrzuje trend Robin Švaříček, CEO platformy pro sdílení aut HoppyGo, která umožňuje sdílení aut mezi uživateli.

Důraz na maximální flexibilitu

Nejedna oblíbená turistická destinace letos ze dne na den změnila podmínky pro vstup a zkomplikovala tak odlety na dovolenou. Náhrady za propadlou letenku se většina klientů nedočká, a i s ohledem na tuto nejistotu proto stále více lidí volí cestování po vlastní ose, které umožňuje měnit cíl cesty podle potřeby. Carsharing navíc umožňuje vybrat si na cestu takové auto, které se na konkrétní trasu nejvíc hodí.

Carsharing svou otevřenou filozofií vychází vstříc všem, kteří potřebují být flexibilní a půjčit si auto podle svých momentálních potřeb, ať už vyrážejí do kempu, na prodloužený víkend nebo na týden k moři. Navíc není problém stornovat objednávku i tři dny před zápůjčkou, a to bez jakékoliv penalizace,” doplňuje Švaříček. Počet uživatelů na platformě vzrostl v meziročním srovnání o 50 % a letní sezona trend jen potvrzuje. Týdně zaznamená aplikace HoppyGo 2 500 instalací a prodlužuje se jak doba zápůjčky, tak počet najetých kilometrů, který nyní činí 720 km na zápůjčku. Aktuální poptávky zároveň přibližují typického „autodovolenkáře” – ten si auto půjčuje nejčastěji na osm dní, aby bez problémů zvládl letní týdenní dovolenou, a poptává prostorné vozy jako Škoda Octavia Combi a Kodiaq.

Náš typický zákazník je řidič ve věku do 40 let, který si půjčuje auto nejen jednou za rok na dovolenou, ale využívá flexibilitu carsharingu celoročně. Rostoucí obliba cirkulární ekonomiky a odklon od „povinného“ vlastnictví vozu se stává výrazným trendem, který nás těší,” doplňuje Švaříček. „Stále víc lidí využívá možnosti si auto půjčit jen tak na dovolenou k moři, na výlet, zkrátka když je potřeba, protože se jim jednoduše nevyplatí auto vlastnit, aby pak většinu roku stálo zaparkované na ulici,” dále dodává.

Poptávka výrazně vzrostla nejen u kombíků, ale také u vícemístných dodávek, obytných vozů a karavanů. Protože jsou ale z velké části v letních měsících zadány a poptávka tak nabídku převyšuje, nabízí HoppyGo majitelům „mobilních domovů”, kteří své vozy zařadí na platformu, garantovaný výdělek. Speciální nabídka platí pro vozy zařazené do nabídky na dobu minimálně tří měsíců mezi červencem 2021 a říjnem 2021, které budou zájemcům k dispozici alespoň dva týdny v každém měsíci. Pokud majitel přes platformu nezíská poptávky ve výši alespoň 15 tisíc korun za zmíněné období, HoppyGo mu doplatí vzniklý rozdíl. Nabídka se vztahuje na prvních deset aut přidaných v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Hradci Králové, kde je poptávka momentálně nejsilnější.

Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility Škoda Auto DigiLab, završila loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonal hranici 100 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje nyní expanduje do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze