Češi jezdí jen pár kilometrů denně, přesto jim vadí elektromobily

58
Češi jezdí jen pár kilometrů denně, přesto jim vadí elektromobily
Fotografie: Tesla
  • 55 % všech jízd je ve vzdálenosti do 10 km
  • Služební cesty a za prací mají 20% podíl

Hodně lidí říká, že elektromobil nemá adekvátní dojezd pro jejich denní potřebu, ale tento argument zcela rozbila data zveřejněná na Česko v pohybu. Na této stránce se dočteme hodně zajímavých informací od reprezentativního vzorku populace v České republice.

Pro 96 % cest je vhodný elektromobil

Výzkumný tým z Centra dopravního výzkumu se zajímal, kde každá cesta započala a kde skončila. Respondenti také uváděli svůj odhad délky cesty v kilometrech. Tato data jasně ukazují, že elektromobil by mohlo používat zhruba 96 % procent populace pohybující se denně v osobních vozidlech. Překvapivé zjištění je i to, že velká část lidí jezdí jen pár kilometrů denně.

Nájezd kilometrů

Další tabulka jasně ukazuje účel každé vykonané cesty za den v obecné rovině. Respondenti si mohli zvolit mezi několika základními účely své cesty. To, že pro tuto cestu používají osobní auto ve formě řidiče, přiznalo 29,2 % a ve formě spolujezdce dalších 9,9 % dotazovaných. Pro zajímavost ještě doplníme, že pěšky chodí 35,4 % dotazovaných, na kole jezdí 4,5 % a v MHD 20,2 %.

Účel cesty Podíl
Bydliště 40,8 %
Volno 11,9 %
Nákupy 10,1 %
Zařizování 7,4 %
Stravování 1,1 %
Práce 17,9 %
Pracovní cesta 3,0 %
Vzdělání 6,0 %
Ostatní 1,9 %
Diskuze ke článku
Adalberto Sarto
Adalberto Sarto
"Pro 96 % cest je vhodný elektromobil" ale 96 % lidí ma něj nemá. Nu a protože jsou EV dokonalá, tak se musejí prosazovat silou. Aha.
Josef L
Josef L
Čekám kdy se někdo ozve, že jezdí každý rok do Chorvatska v jednom zatahu bez tankování a tedy nebude nabíjet. Až bude Octavka za 500 tis s dojezdem 900 km tak si ji koupí :)))
Jakub
Jakub
No je pravda, že pro většinu lidí by byl EV lepší. Diesel se na krátké trasy vůbec nehodí, benzín je na tom o trochu lépe. Ale pak je to otázka ceny. Pro takhle malé nájezdy se zase nevyplatí dávat tolik peněz za auto. Takže je to trochu začarovaný kruh. Dokud na to přejdou ve velkém firmy... tak pak bude co kupovat. Teslu firma nekoupí, protože nemá patřičné servisní zázemí. A ta použitelná generace ostatních EV si zažívá teprve teď boom.
Pavel Záruba
Pavel Záruba
Na co mi je auto který stojí milion a za 10 let jde do šrotu?

Na co mi je auto, do kterého nenaložím manželku,3 děti, 2 obludy, jednoho kryťáka,
5 kufrů a nedojede k moři?

Navíc servisní náklady jsou vyžší viz Nizozemí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze