Cenová válka zuří také za mořem. Ceny ořezává i Lucid

Cenová válka zuří také za mořem. Ceny ořezává i Lucid
Fotografie: Lucid Motors
  • Automobilka Lucid už podruhé výrazně snížil ceny svého vrcholného modelu Air
  • Částka, požadovaná za některé verze, poklesla proti původnímu stavu o desetitisíce dolarů
  • Vrcholných provedení se však škrty netýkají

Automobilka Lucid začínala jako jeden z mnoha startupů, inspirovaných úspěchem Tesly, avšak jako jeden z mála dorostla do automobilky s pravidelnou sériovou výrobou. A hned začala dělat to, co Tesla, ale v mnoha ohledech lépe. A také si za to nechala pořádně zaplatit; stejně jako řada jiných značek, i Lucid začínal s drahými modely s potenciálem vyšších zisků. Jenže nedlouho poté, co se mu podařilo etablovat na trhu, se Elon Musk pustil do cenové války proti celému světu. I přes nechuť stávajících majitelů a zejména správců velkých flotil, kteří nezřídka zareagovali odklonem od celé Tesly, opakovaně razantně zlevnil své nejprodávanější modely. A tím mj. uvedl do problémů velkou část konkurentů.

Lucid, který na samém počátku s cenami začínal na hranici 107 400 dolarů (2,53 milionu korun) tak byl rovněž nucen v několika vlnách výrazně ořezat ceníky svého prvního modelu Air. Jako první krok bylo samotné uvedení základní verze Pure ve druhé polovině roku 2022, naceněné na 88 900 USD (2,1 milionu Kč). Následovalo zlevnění dříve základní verze Touring ze 107 400 na 96 500 USD (2,28 milionu Kč), dále dvojí (a poslední) zdražení; Grand Touring, která vznikla z někdejšího Touringu, si přilepšila na 127 100 USD (3 miliony), a Grand Touring Performance (dříve Grand Touring) vystoupala na 163 000 USD (3,85 milionu Kč). Přišel také nový vrchol Sapphire za 250 500 USD (5,91 milionu Kč), který si jediný svou cenu až dosud zachoval.

V roce 2023 se však roztočila spirála smrti. Základní verze Pure zlevnila o deset tisíc dolarů na výsledných 78 900 USD (1,86 milionu Kč), Turing zkrátil ceník o 9 100 na výsledných 87 400 USD (2,06 milionu Kč), Grand Touring odepsal rovnou 14 700 na konečných 112 400 USD (2,65 milionu Kč) a Grand Touring Performance zmizel z nabídky.

Ani tím to ale neskončilo a aktuálně přišel Autoblog se zprávou o dalších škrtech, z nichž budou nejvíce profitovat zájemci o dvě startovní linie. Pure si totiž odložila dalších 7 500 dolarů a nyní stojí 71 400 USD (1,69 milionu Kč), Touring nově vyjde na 79 400 USD (1,87 milionu Kč), tedy o osm tisíc dolarů méně a Grand Touring si odložil aspoň symbolických tisíc dolarů a nyní je naceněn na 111 400 USD (2,63 milionu Kč). Součástí nabídky je i kredit tisíc dolarů na nákup nabíjecího příslušenství a dvouletý pravidelný servis zdarma, což znamená ušetřených dalších zhruba 800 dolarů. Zájemci o Teslu Model S nyní mají další vážný důvod znovu si svou volbu rozmyslet, protože za nejlevnější verzi nyní zaplatíte po nedávném nenápadném zdražení o třicet tisíc korun 2 319 900 Kč. Uvidíme, jak zareaguje Musk.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze