Na mezinárodním autosalonu v Ženevě představuje Škoda mimo jiné i konkrétní výhled na elektromobilitu v podobě studie Vision iV, která zde má i svou světovou premiéru. Novinka nabízí vysokou funkčnost, nejmodernější konektivitu, emocionální design a vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti.
Škoda představila luxusní elektromobil Vision iV
Studie Vision iV je vizí čistě elektrického čtyřdveřového crossover-kupé, prvního vozu značky postaveného na modulární platformě pro elektromobily zvané MEB. Na první pohled působí robustně a široce, ale zároveň velmi sportovně. 22palcová kola jsou optimalizovaná pro co nejnižší aerodynamický odpor a podepisují se na ucelenosti celého vnějšího designu.
V interiéru se dbalo na praktičnost a vzdušnost, a tak je velice prostorný a nabízí nevídanou členitost v kombinaci s množstvím odkládacích prostor. Přístrojová deska je rozdělena do dvou úrovní a dominuje jí volně stojící displej infotainmentu. Nové podoby se dočkal i dvouramenný volant s nápisem ŠKODA. Na středovém panelu budete mít možnost bezdrátově nabíjet dva chytré telefony a zároveň je připojit k infotainmentu.
O pohon se stará elektromotor na obou nápravách o celkovém výkonu 225 kW (více než 300 koní). Tento výkon zajistí zrychlení z 0 na 100 během 5,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Díky inteligentnímu pohonu všech kol je možno si výkon rozdělit mezi přední a zadní nápravu podle požadavků řidiče, nebo podle aktuálních podmínek na silnici. Lithium-iontová baterie je uložena na chráněném místě mezi nápravami, má kapacitu 83 kWh a slibuje dojezd až 500 kilometrů. Z rychlonabíječky je pak možné ji nabít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut.
Kamerové systémy, laserové skenery a radarové senzory – to všechno v sobě Vision iV ukrývá. Díky komunikaci těchto systémů skrze výkonný procesor vůz nabídne autonomní jízdu 3. stupně, která nabídne mimo asistenta pro jízdu v kolonách i držení v pruzích a inteligentního tempomatu také schopnost vyhýbat se na dálnici překážkám nebo dokonce předjíždět. Další ze systémů komunikuje s infrastrukturou pro přenos dat a ostatními vozidly, čímž se dotvářejí informace o okolí a vůz pak snadněji reaguje na nečekané překážky na silnici – ví kde se stala nehoda apod. Tímto ale nabídka elektronických systémů nekončí: v interiéru je možno ovládat infotainment celými větami, gesty nebo prostřednictvím chytrého telefonu řidiče, také je sledována koncentrace řidiče, je monitorován i jeho srdeční tep a v případě zjištění kritických hodnot je řidič varován, případně vůz automaticky nouzově zastaví.
Automobilka plánuje do roku 2022 představit více než 10 částečně či plně elektrifikovaných modelů a Vision iV je součástí tohoto plánu. „Přinášíme elektromobilitu, která je skutečně Simply Clever: s dlouhým dojezdem, rychlým nabíjením a za rozumnou cenu,“ řekl šéf automobilky Bernhard Maier. Na Vision iV se můžeme těšit už v příštím roce.