Tohle je nový iDrive od BMW. Revoluce dorazí už letos.
S brzkým nástupem pro BMW velmi důležitých modelů postavených na platformě Neue Klasse jsme se na lasvegaském veletrhu CES 2025 dočkali odhalení nového konceptu BMW Panoramic iDrive, který je první ochutnávkou toho, co všechno bude infotainment od BMW v budoucnu umět. Základem všeho je nový operační systém X (čte se „X“, nikoliv „deset“), jenž funguje jako inteligentní centrum nového konceptu displejů a ovládání a bude od konce roku 2025 dodáván do všech nových modelů BMW, včetně nové elektrické třídy 3 a iX3 postavených na nové platformě Neue Klasse, kterých se dočkáme už letos.
„Špičková technologie se snoubí s vysoce intuitivním ovládáním – čtvrtstoletí průkopnické práce a technologického prvenství v oblasti konceptů obsluhy se promítlo do nového systému BMW Panoramic iDrive,“ říká Frank Weber, člen představenstva BMW AG zodpovědný za vývoj. „Základem je nový BMW Operační systém X. Tímto pokrokem dáváme jednomu z nejlepších a nejkomplexnějších informačních a zábavních systémů na světě ještě větší schopnosti a v oblasti multimodální obsluhy opět nastavujeme měřítko pro celé naše průmyslové odvětví. Počínaje prvním sériově vyráběným modelem Neue Klasse na konci letošního roku bude nový systém BMW Panoramic iDrive nedílnou součástí všech budoucích modelů BMW.“
Pro nový systém BMW iDrive jsou klíčové čtyři prvky, respektive čtyři pilíře, na kterých staví:
1. BMW Panoramic Vision
Tento koncept nového head-up displeje umožňuje promítání obsahu od jednoho A sloupku k druhému na černě potištěnou plochu ve spodní části čelního skla. Futuristický prvek infotainmentu je viditelný pro všechny cestující, přičemž nejdůležitější informace o jízdě se promítají přímo do zorného pole řidiče na volantem, kde se zobrazuje třeba stav baterie, dojezs a rychlost.
2. BMW 3D Head-up displej
Na přání dodávaný 3D head-up displej umístěný nad displejem Panoramic Vision zobrazuje integrovanou navigaci a informace o automatizované jízdě. BMW zdůrazňuje inovativnost obou těchto HUD technologií, což dokládají i získané patenty v rámci jejich vývoje.
3. Centrální displej
Tento displej s matrixovou technologií podsvícení a funkcí QuickSelect má známou strukturu menu. Je sešikmený směrem k volantu, což zajišťuje ergonomicky ideální polohu. Vybraný obsah lze přenášet na širokoúhlý displej Panoramic Vision, který umožňuje zobrazit až 6 widgetů v libovolném uspořádání. Ty se navíc mohou měnit s jízdním režimem. V případě sportovního módu se tak zobrazí například klíčové parametry pohonného ústrojí jako výkon, točivý moment, teplota baterie a další.
4. Multifunkční volant
Nový volant využívá přístup skrytých ovládacích prvků, kdy jsou příslušná tlačítka podsvícena. Tlačítka poskytují haptickou zpětnou vazbu a mají reliéfní povrch, díky čemuž je snadné je lokalizovat a stisknout bez nutnosti odvracet pohled od vozovky. Asistenční funkce řidiče jsou umístěny na levé straně volantu, zatímco funkce ovládání obsahu se nacházejí na pravé straně.
BMW klade také velký důraz na personalizaci. Na hlavní displej bude možné si zvolit vlastní tapetu a přizpůsobit jí barevné podsvětlení interiéru i celého infotainmentu. Novinkou je také nový hlasový asistent, který rozumí přirozené řeči a také s vámi přirozenou řečí hovoří.
Novou verzi systému iDrive s operačním systémem X můžeme v prvních vozech Neue Klasse očekávat ještě letos a bude jednat buď o novou elektrickou třídu 3 nebo IX3.