Bylo by nesmírně zajímavé dnes vypnout internet, posunout se o 5 až 10 let dopředu a pak se zpětně podívat, jaké na internetu kolovaly vize ohledně budoucích automobilů. Prakticky každá automobilka už ukázala nějaký svůj pohled na budoucnost, třeba jako Mercedes se svým Vision URBANETIC.
Svoji ukázku budoucnosti na CESu v Las Vegas ukazuje pro změnu Hyundai. Jihokorejská automobilka chce poukázat na to, že v budoucnu by důležitým faktorem mohla být LED světla, která budou komunikovat s okolím. Když například autonomní auto uvidí chodce, tak se LED světla, popřípadě displeje, po všech stranách rozsvítí či začnou blikat červeně, aby chodce upozornila, že není dobré přecházet silnici.
Naopak ve chvíli, kdy je bezpečné silnici přejít, tak auto může na silnici „vysvítit“ přechod, aby chodci dalo najevo, že může přejít. Podobné řešení už ukázala i Honda. Její elektrický koncept měl na přídi i zádi velký displej, kde se mohou promítat i různé informační nápisy.
Tip na závěr: Než se k nám dostanou inteligentní LED světla, zkuste zvýšit svou bezpečnost na silnici s pomocí moderních autožárovek. Ty s vyšším jasem umožňují dosvit delší až o 150 metrů, a tak získáte více času na reakci v nečekané situaci.