BMW oznámilo žhavou novinku, která ale neudělá radost především prodejcům těchto vozidel. Bavorská automobilka totiž postupně přejde na nový model přímého prodeje, který mimo jiné eliminuje jakékoliv individuální úpravy cen vozidel nad rámec oficiální nabídky. Současně se sníží distribuční náklady, zmizí skladové zásoby vozidel a změní se i zážitek z nákupu automobilu. Vše zatím platí pro trh v Evropě a jistým příkladem je sesterská značka Mini, která již tento postup začíná aplikovat. Původně se nový prodejní model měl spustit již v lednu příštího roku, ale nyní nastává drobný odklad. BMW totiž aktuálně řeší pořadí, na kterém trhu začne jako první nabízet zcela jiný zážitek z koupě nového vozu. Navíc, vedení automobilky prozradilo, že zpětná vazba na nový model byla extrémně pozitivní. V rámci nového modelu přímého prodeje přes agenturu již prodejci nebudou vlastnit skladové zásoby a nebudou mít možnost vyjednávat o vlastních cenách.
Místo toho budou prodejci fungovat jako zprostředkovatelé služeb, zatímco samotná automobilka bude vlastnit skladové zásoby a financovat marketingové a prodejní kampaně. Prodejci v případě úspěchu obdrží podíl z nákupu vozidla prostřednictvím fixního poplatku. Odhady již nyní naznačují, že agenturní přístup může snížit distribuční náklady výrobce o přibližně deset procent. Nový prodejní systém krom toho přinese přímou komunikaci se zákazníky v průběhu celého nákupního procesu a také přísnější kontrolu nad cenami vozidel. Prakticky to vlastně znamená, že BMW mění pravidla trhu a eliminuje často vypichované slevy, které jsou neoficiálně k dostání v případě, že zákazník se není líný zeptat. Celý prodejní proces bude více pod kontrolou, lépe řízen a automobilka dostane větší přehled o všech důležitých prodejních parametrech.

