😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Blesky nad Turínem. Nejsilnější Abarth všech dob vyráží

Blesky nad Turínem. Nejsilnější Abarth všech dob vyráží
Fotografie: Abarth
  • Sportovní divize Fiatu Abarth odhalila definitivní podobu nového modelu 600e
  • Výkon 240 k pomáhá přenést na vozovku mechanický diferenciál s omezenou svorností
  • Úvodní limitovaná edice má tolik kusů, v jakém roce firma Abarth vznikla

Úpravce automobilů Abarth založil stejnojmenný rakousko-italský inženýr v roce 1949, v roce 1971 jej koupil Fiat a nechával jej upravovat své rychlé, ale hlavně pomalé a levné modely. Aspoň tedy do roku 1981, kdy byl Abarth ukončen a dlouhá léta končil jen jako plaketa, označující nejvýkonnější modely Fiatu. To se změnilo v roce 2007, kdy byl znovuzaložen jako dcera společnosti Fiat S.p.A. a dostal stejný úkol, jako dříve; měnit dostupné lidové Fiaty ve vzrušující sporťáčky, proslulé zejména značně hlučnými výfuky. A nyní, v elektrické době, dochází už na druhý elektrický model. Po Abarthu 500e, což byl jen velmi decentně vyladěný eponymní Fiat s přidaným zvukovým generátorem, přichází čas Abarthu 600e, kde už se trénovali električtí koně mnohem důkladněji.

Zatímco je novinka vzhledově záměrně podobná typu 500e, technicky s ním nemá nic společného. Pětistovka je totiž ještě původní, fiatovské konstrukce, zatímco typ 600e již vznikl na koncernové platformě Stellantis STLA Small (eCMP). A tak mohl Abarth snadno využít faktu, že souběžně vznikl i základ pro výkonné elektrické prcky, nazvaný podle původní nomenklatury Perfo-eCMP, a postavil na něm nový Abarth 600e, který je tentokrát opravdu hodně přiostřený proti výchozímu Fiatu 600e.

Konkrétně nabízí 240 koní, což z něj činí vůbec nejvýkonnější auto značky Abarth v celé její spletité historii. Nicméně se stále jedná o malou a lehkou předokolku, navíc postavenou na 20" kolech, takže bylo předem jasné, že běžná elektronická náhražka samosvorného diferenciálu by řidiče brzy stála zcela zničené brzdy, i když jsou zesílené. Takže došlo na poctivý mechanický samosvor, který nejenže dramaticky zlepšuje přenos výkonu na vozovku, ale podle výrobce dokonce i šetří energii.

První na řadu přichází působivá limitka jménem Scorpionissima v exkluzivním purpurovém odstínu Hypnotic, kterých vznikne jen 1 949 kusů. Ano, číslo značí i rok, kdy se Carlo Abarth, někdejší sportovní šéf legendární stáje Cisitalia, zapsal do sportovních análů, zapsal do análů jako šéf vlastní firmy Abarth, vzniklé právě z Cisitalie a označené štírem, v jehož znamení se Abarth narodil. Nic bližšího automobilka zatím neprozradila, fotku zveřejnila jedinou a my vám můžeme slíbit, že zajímavý vůz, respektive jeho postupné představování, budeme dále sledovat.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze