Přichází ostrý elektrický škorpionek – Abarth 500e

1
Přichází ostrý elektrický škorpionek – Abarth 500e
Fotografie: Abarth
  • Sportovní divize značky Fiat přechází do elektrického věku
  • Nabídla logické pokračování přeladěných Fiatů 500
  • Výsledek by měl být podle výrobce velmi zábavný

Někdejší slovutná ladičská firma Abarth se v poslední době objevuje v podobě znáčků se škorpionem na upravených malých Fiatech, které vystupují z anonymity silnějším motorem, přeladěným podvozkem a především extrémně hlasitým výfukem. Ve stejném duchu vstupují Abarthy i do elektrické éry. S minimálními investicemi tak vznikl Abarth 500e, což je, jak název napovídá, vylepšená verze populárního elektrického Fiatu 500e. Ten je proti originálu rychlejší, zábavnější a dokonce i hlučnější; součástí zážitku bude zvukový generátor, imitující legendární mručení a prskání výfuku.

Technických změn je poskrovnu, avšak stojí za zmínku. Především posílil motor na nepříliš omračujících 155 koní a 235 Nm. Proti originálu to znamená bonus 37 k a 15 Nm. Jenže autíčku, jehož hlavním revírem jsou městské ulice, to stačí, podobně jako zrychlení z klidu na 100 km/h za 7 sekund. Jeho hlavní silou jsou totiž pružné akcelerace v nižších rychlostech, a ty zvládá bravurně. Zejména, když mu k tomu pomáhá snížený podvozek s větším rozchodem a strmějším převodem řízení. Baterie o brutto kapacitě 42 kWh se proti originálu nezměnila, stejně jako nejvyšší nabíjecí rychlost 85 kW DC či 11 kW AC.

Jestli něco italští karosáři umějí, tak vymýšlet působivá auta i na malém půdorysu

Jak je dnes v módě, začíná se exkluzivní limitkou Scorpionissima, která už je k objednání a vznikne přesně v 1 949 kusech jako připomínka roku založení Abarthu. Ta nabídne kromě řady stylových doplňků také dvě exkluzivní barvy, z nichž světlá zelená Acid byla vybrána jako startovací.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Proc nezkriplit tiche auto debilnim generatorem predpotopniho kravalu. To se bude u mestskeho auta v ulicich urcite hodit. Rezidenti jiste prujezd takoveho cirkusu oceni.

Nechapu proc se do dnesnich nudnych lokomotiv nemontuji generatory siceni pary. Hned by to bylo vice in.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze