Někdejší slovutná ladičská firma Abarth se v poslední době objevuje v podobě znáčků se škorpionem na upravených malých Fiatech, které vystupují z anonymity silnějším motorem, přeladěným podvozkem a především extrémně hlasitým výfukem. Ve stejném duchu vstupují Abarthy i do elektrické éry. S minimálními investicemi tak vznikl Abarth 500e, což je, jak název napovídá, vylepšená verze populárního elektrického Fiatu 500e. Ten je proti originálu rychlejší, zábavnější a dokonce i hlučnější; součástí zážitku bude zvukový generátor, imitující legendární mručení a prskání výfuku.
Technických změn je poskrovnu, avšak stojí za zmínku. Především posílil motor na nepříliš omračujících 155 koní a 235 Nm. Proti originálu to znamená bonus 37 k a 15 Nm. Jenže autíčku, jehož hlavním revírem jsou městské ulice, to stačí, podobně jako zrychlení z klidu na 100 km/h za 7 sekund. Jeho hlavní silou jsou totiž pružné akcelerace v nižších rychlostech, a ty zvládá bravurně. Zejména, když mu k tomu pomáhá snížený podvozek s větším rozchodem a strmějším převodem řízení. Baterie o brutto kapacitě 42 kWh se proti originálu nezměnila, stejně jako nejvyšší nabíjecí rychlost 85 kW DC či 11 kW AC.
Jak je dnes v módě, začíná se exkluzivní limitkou Scorpionissima, která už je k objednání a vznikne přesně v 1 949 kusech jako připomínka roku založení Abarthu. Ta nabídne kromě řady stylových doplňků také dvě exkluzivní barvy, z nichž světlá zelená Acid byla vybrána jako startovací.
Nechapu proc se do dnesnich nudnych lokomotiv nemontuji generatory siceni pary. Hned by to bylo vice in.