Společnost Volvo Trucks oznámila, že formálně uvede na trh a začne přijímat objednávky na své nové elektrické nákladní vozidlo určené na dálkovou přepravu, Volvo FH Aero Electric s e-nápravou, v prvním čtvrtletí roku 2026. Již nyní však odhaluje další podrobnosti o jeho výbavě.
Energy efficiency has been improved across the whole Volvo FH Aero range. For the Volvo FH Aero Electric, this can generate extra kilometers from each battery charge. #volvotrucks #volvotrucksaero #energyefficiency #aerodynamics pic.twitter.com/CEkK2lnCjb
— Volvo Trucks (@VolvoTrucks) July 22, 2024
FH Aero Electric bude mít kapacitu pro rychlé nabíjení a dojezd až 600 km čistě na elektrický pohon. „Toto je skutečný průlom v dopravě s nulovými emisemi. Nyní mohou dopravní společnosti jezdit opravdu dlouhé vzdálenosti s elektrickými nákladními vozidly, aniž by musely dělat kompromisy v produktivitě. Vysokorychlostní nabíjení a vysoká kapacita užitečného zatížení z něj činí velmi konkurenceschopné řešení,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks. „Elektrická nákladní vozidla v dálkovém provozu budou významným příspěvkem ke snížení emisí CO2 v našem odvětví, protože zde můžete ušetřit nejvíce na nákladní vozidlo. To je pozitivní zpráva pro dopravní společnosti i pro společnost.“
Vozidlo je navíc přizpůsobeno novému standardu MCS (Megawatt Charging System), což v praxi znamená, že nabití akumulátoru z 20 na 80 % bude trvat přibližně 40 minut, což mimo jiné znamená, že jej lze provést v rámci zákonem stanovené doby odpočinku pro řidiče nákladních vozidel v rámci EU.
Volvo FH Aero Electric může mít celkovou hmotnost 48 tun a má nosnost blízkou konvenčnímu nákladnímu vozidlu s naftovým motorem. Užitečná nosnost je možná díky přídavné nápravě, která poskytuje prostor pro více baterií ve vozidle, čímž přináší výhody z hlediska rozložení hmotnosti, s ohledem na hmotnost přídavných baterií v kombinaci s těžkými přívěsy. Dlouhý dojezd pak umožňuje nová technologie hnacího ústrojí, takzvaná e-náprava, která vytváří prostor pro výrazně větší baterii. Nový Aero Electric díky tomu může mít na palubě 8 baterií s instalovanou kapacitou baterie 780 kWh.
„Máme nejkomplexnější nabídku řešení elektrické nákladní dopravy v tomto odvětví a máme více než pět let zkušeností s podporou tisíců velkých i malých zákazníků, aby přešli na elektrický pohon. Volvo Trucks je cílovou společností pro ty dopravní společnosti, které chtějí zahájit svou cestu dekarbonizace,“ říká Roger Alm.


Mimochodem Elektrotucker (youtuber co jezdi s el. kamionem) rika ze dulezitost MCS je precenena.Pry jiz nekdo dela 1MW nabijeni pres bezny CCS (jo trosku upraveny ale pak muzete pres to nabijet i osobak). Pry je mnohem dulezitejsi mit vice 300-400kW nabijecek, nez par 1MW. A je dobry mit to sdileny s osobaky. Protoze o vikendech kamiony tak jak tak stoji ale mate naval osobaku, tak by lepe se vyuzila inftrastruktura. Take vnoci a brzo rano, kamiony jiz jedou ale osobaky nikde. Ale museji drzet 400kW par hodin. Ted' se casto setkava s tim ze 300kW nabijecka chvylku drzi 300kW pak ale klesa kvuli prehrati bud' kabelu nebo konnektoru.
Take je videt i z videi Bjorna ze casto uziva nabijecek pro kamiony - jsou pry odolnejsi.
Njspis ten Volvo dostane se do rukou i Eltruckera, ted' nedavno testoval MAN eTGX - zajimavy pristup - udelali ho slabym, nalozeny jede jako diesel, ale je i usporny, opravdu ujede 500km nalozeny. Take nedavno MAN ukazovali take mezimestsky autobus na stejne platforme. Pokud se nemylim je tam i prevodovka, ale urcena pro e-pohon. Ne jak puvodne u Volva.