Amerika má Teslu Semi, Evropa Volvo FH Aero Electric

1
Amerika má Teslu Semi, Evropa Volvo FH Aero Electric
Fotografie: Volvo Trucks
  • Volvo FH Aero ujede až 600 km na nabití a zvládne rychlonabíjení za 40 minut
  • Využívá e-nápravu a 8 baterií s kapacitou až 780 kWh

Společnost Volvo Trucks oznámila, že formálně uvede na trh a začne přijímat objednávky na své nové elektrické nákladní vozidlo určené na dálkovou přepravu, Volvo FH Aero Electric s e-nápravou, v prvním čtvrtletí roku 2026. Již nyní však odhaluje další podrobnosti o jeho výbavě.


FH Aero Electric bude mít kapacitu pro rychlé nabíjení a dojezd až 600 km čistě na elektrický pohon. „Toto je skutečný průlom v dopravě s nulovými emisemi. Nyní mohou dopravní společnosti jezdit opravdu dlouhé vzdálenosti s elektrickými nákladními vozidly, aniž by musely dělat kompromisy v produktivitě. Vysokorychlostní nabíjení a vysoká kapacita užitečného zatížení z něj činí velmi konkurenceschopné řešení,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks. „Elektrická nákladní vozidla v dálkovém provozu budou významným příspěvkem ke snížení emisí CO2 v našem odvětví, protože zde můžete ušetřit nejvíce na nákladní vozidlo. To je pozitivní zpráva pro dopravní společnosti i pro společnost.

Vozidlo je navíc přizpůsobeno novému standardu MCS (Megawatt Charging System), což v praxi znamená, že nabití akumulátoru z 20 na 80 % bude trvat přibližně 40 minut, což mimo jiné znamená, že jej lze provést v rámci zákonem stanovené doby odpočinku pro řidiče nákladních vozidel v rámci EU.

Volvo FH Aero Electric může mít celkovou hmotnost 48 tun a má nosnost blízkou konvenčnímu nákladnímu vozidlu s naftovým motorem. Užitečná nosnost je možná díky přídavné nápravě, která poskytuje prostor pro více baterií ve vozidle, čímž přináší výhody z hlediska rozložení hmotnosti, s ohledem na hmotnost přídavných baterií v kombinaci s těžkými přívěsy. Dlouhý dojezd pak umožňuje nová technologie hnacího ústrojí, takzvaná e-náprava, která vytváří prostor pro výrazně větší baterii. Nový Aero Electric díky tomu může mít na palubě 8 baterií s instalovanou kapacitou baterie 780 kWh.

Máme nejkomplexnější nabídku řešení elektrické nákladní dopravy v tomto odvětví a máme více než pět let zkušeností s podporou tisíců velkých i malých zákazníků, aby přešli na elektrický pohon. Volvo Trucks je cílovou společností pro ty dopravní společnosti, které chtějí zahájit svou cestu dekarbonizace,“ říká Roger Alm.

Diskuze ke článku
den
den
Konecne Volvo udelaly motor v naprave. Nevim jestli revolucni ale takhle je spravne. Ne tu predelavku s 3 el.motory a puvodni prevodovkou kde pulka ozubenych kolecek se ani nevyuzila.

Mimochodem Elektrotucker (youtuber co jezdi s el. kamionem) rika ze dulezitost MCS je precenena.Pry jiz nekdo dela 1MW nabijeni pres bezny CCS (jo trosku upraveny ale pak muzete pres to nabijet i osobak). Pry je mnohem dulezitejsi mit vice 300-400kW nabijecek, nez par 1MW. A je dobry mit to sdileny s osobaky. Protoze o vikendech kamiony tak jak tak stoji ale mate naval osobaku, tak by lepe se vyuzila inftrastruktura. Take vnoci a brzo rano, kamiony jiz jedou ale osobaky nikde. Ale museji drzet 400kW par hodin. Ted' se casto setkava s tim ze 300kW nabijecka chvylku drzi 300kW pak ale klesa kvuli prehrati bud' kabelu nebo konnektoru.

Take je videt i z videi Bjorna ze casto uziva nabijecek pro kamiony - jsou pry odolnejsi.

Njspis ten Volvo dostane se do rukou i Eltruckera, ted' nedavno testoval MAN eTGX - zajimavy pristup - udelali ho slabym, nalozeny jede jako diesel, ale je i usporny, opravdu ujede 500km nalozeny. Take nedavno MAN ukazovali take mezimestsky autobus na stejne platforme. Pokud se nemylim je tam i prevodovka, ale urcena pro e-pohon. Ne jak puvodne u Volva.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze