K nemnoha technickým detailům, známým o stále ještě tak trochu mimozemské Tesle Cybetruck, přibyl další. Že futuristický pick-up dostane vzduchové adaptivní pérování, které podstatně rozšíří jeho možnosti, už víme dlouho. Jenže dosud jsme nevěděli, co všechno bude umět. Především může podle tesmanian.com nabídnout vysokou užitečnou hmotnost bez omezení komfortu, dále samočinné vyrovnávání náklonu či snižování světlé výšky s rostoucí rychlostí kvůli aerodynamice a také zlepšení terénní průchodnosti. To jsou ovšem obecné výhody tohoto typu pérování, takže hledejme dál.
Nebyla by to Tesla, aby z každého kusu hardwaru, který už na palubě musí být, nevytěžila maximum. V tomto případě hlavně marketingově, protože už samotné oznámení této výbavy provází takový příval superlativů a adorací, až se zdá, že vzduchové pérování, známé a běžně používané už desítky let, vynalezla právě Tesla. Pravdou ale je, že se pár novinek najde. Cybertruck má mít každé kolo nezávisle ovladatelné (a to i uživatelsky, aniž by bylo přesně specifikováno, co tím v Tesle myslí), což výrazně zlepší možnosti v krajních situacích. Tesla si toto řešení nechala dokonce patentovat. Potěší i světlá výška až 16 palců, což je plných 406 mm (nejlepší sériové off-roady, například Mercedes-Benz G, však nabízejí až 450 mm), a velmi slušné přední i zadní nájezdové úhly 35 a 28 stupňů. Každopádně dostupné fotografie a videa ukazují Cybertruck s pokleslým zadním pérováním, usnadňující s pomocí rampy, výsuvné z čelnice korby, nakládání těžkých břemen či dokonce najíždění menších motorových vozíků, například čtyřkolek. Třeba koncept plně elektrické Tesly Cyberquad ATV.
Vzduchové pérování bude každopádně standardem pro všechny tři základní verze Cybertrucku, tedy Single, Dual i Tri-motor. Uvidíme, jak si Tesla s naladěním vzduchového pérování poradí, na tomto nesnadném úkolu už si totiž v minulosti často vylámaly zuby i mnohé renomovanější automobilky. A velké neodpružené hmoty obřích kol a masivních náprav jí tento úkol určitě neusnadní.