16 milionů dílů každý den? Jak pak vypadá logistika?

16 milionů dílů každý den? Jak pak vypadá logistika?
  • Nová „řídicí věž“ bude mít v reálném čase pod kontrolou polohu více než 16 milionů dílů, z nichž závod SEAT Martorell vyrábí každý den 2 300 vozů
  • Díky tomuto novému systému si zákazníci mohou měnit konfiguraci svých vozů dokonce i po objednání

V logistickém centru SEAT byl během pouhých 26 týdnů realizován projekt, který pomocí aplikace sleduje v reálném čase přesnou polohu každého dílu nezbytného pro výrobu automobilu, a to v souladu s požadavky výroby. „SEAT má poprvé v reálném čase informace o tocích materiálu, jeho přepravě a spotřebě výrobního materiálu. Informace, jejichž získání dosud vyžadovalo hodiny času a řadu telefonních hovorů, jsou nyní aktualizovány v řádu sekund,“ říká vedoucí projektu David Castilla.

Každý den je v reálném čase aktualizováno 200 000 klíčových údajů: automobil je obrovské „puzzle“, v němž je každý díl a komponent nepostradatelný. Proto je důležité vědět, kde se každý díl nachází a zda bude dopraven včas. „Snažíme se sledovat všechno možné, od zásob dodavatele přes události na montážní lince až po dopravní a logistická centra,“ říká David Castilla. Tato data jsou kromě toho základem pro používání prediktivních nástrojů, které pomáhají předcházet problémům ještě dřív, než k nim dojde. „Tento průkopnický projekt společnosti SEAT ukazuje možnosti logistických a výrobních týmů v probíhající digitální transformaci našich procesů. Museli jsme vynaložit obrovské úsilí, ale po 26 týdnech můžeme říci, že jsme udělali obrovský pokrok, z něhož budou mít prospěch naši zákazníci, protože budou mít přístup ke všem důležitým informacím o svém vozidle a dodacích lhůtách,“ řekl Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku.

Jedním z cílů systému pro blízkou budoucnost je zkrácení dodacích lhůt od okamžiku objednání vozidla. „Zákazníci budou součástí plánovacího procesu a mohou dokonce požádat o změnu barvy, než dojde k nalakování karoserie, nebo o zařazení specifických dílů do jeho výbavy. Tento proces nám umožní ještě lépe chápat opravdové požadavky zákazníků a transformovat dodavatelský řetězec tak, aby se dokázal přizpůsobovat a mohl být řízen k naplňování potřeb zákazníků,“ vysvětluje Enric Martí, který je ve společnosti SEAT odpovědný za logistiku.

Mezi cíle ambiciózního projektu patří také optimalizace tras při přepravě materiálu, což významně přispěje k ochraně životního prostředí. Uvedeného cíle bude dosaženo pomocí aplikace, která ukazuje polohu nákladních vozidel a umožňuje interakci s jejich řidiči v reálném čase. Aplikace poprvé poskytuje prediktivně stanovenou dobu příjezdu. V budoucích fázích projektu bude aplikace zahrnovat také nové nástroje pro předpověď počasí, které umožní nabídku alternativních tras a zkrácení doby jízdy. Přeprava bude díky tomu efektivnější a ekologičtější.

V této fázi dokážeme s velkým předstihem úspěšně předvídat požadavky výroby. Pro zákazníky to znamená bezprostřední přínosy. Můžeme jim například zaručit termín dodání, jelikož přesně víme, že díly pro jejich vůz budou v plánovaný den výroby k dispozici,“ vysvětluje vedoucí projektu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze