Včera oslavila společnost Barum významné narozeniny. Před 70 lety bylo zaregistrováno dodnes používané logo Barum. Tradiční česká značka navazuje na téměř 90letou tradici výroby pneumatik ve Zlíně a jeho okolí. Dnes je v rámci celého koncernu Continental druhým nejprodávanějším „brandem“ v Evropě. V Česku používá pláště Barum 18,1 % řidičů.
Po druhé světové válce muselo ministerstvo dopravy reagovat na velice špatný stav silnic a pneumatik, které motoristé používali. Výsledkem byla výrazná omezení rychlosti až na 40 km/h ve městech a v roce 1947 také dohoda o vytvoření nové obchodní organizace, jež zastřeší distribuci a prodej pneumatik. Navzdory špatné kvalitě používaných plášťů totiž ve skladech zlínské továrny ležely nevyužité pneumatiky v hodnotě 20 milionů korun. Spojením prvních písmen značek Baťa, Kudrnáč-Rubena a Matador/Mitas vznikla jedna jediná: slavný Barum. Pod jeho jménem se později prodávaly veškeré gumové výrobky v ČSSR.
Barum v době svého vzniku jasně navazoval na tradici výroby pneumatik ve Zlíně a jeho okolí. První nákladní pláště zde nechal již v roce 1932 vylisovat známý průmyslník Tomáš Baťa. Velice rychle následovaly i osobní pláště a Baťova společnost dokázala v několika letech změnit poměry na československém trhu s pneumatikami. Její výrobky se prodávaly levněji než konkurenční z dovozu, takže zatímco v roce 1932 se do ČSR dovezlo 522 600 kusů pneumatik, tak v roce 1935 klesl počet importovaných plášťů na 41 148 kusů.
Po sametové revoluci v roce 1989 musel Barum pro zachování své existence nalézt silného partnera. Toho našel v koncernu Continental AG. Smlouva o joint-venture byla podepsána 21. 12. 1992 a v platnost vstoupila 1. 3. 1993. Vznikla tak společnost Barum Continental s.r.o. (dnes Continental Barum s.r.o.) a značka Barum se stala součástí koncernu Continental AG.
Zdroj: tisková zpráva