Xiaomi chce strčit do kapsy značky jako Tesla či Porsche. Pomoci má model SU7 Ultra

3
Xiaomi chce strčit do kapsy značky jako Tesla či Porsche. Pomoci má model SU7 Ultra
Fotografie: Xiaomi
  • Kombinovaný výkon je u verze SU7 Ultra 1 548 koní
  • Z 0 na 200 km/h novinka zrychlí za pět sekund
  • Vůz se má zatím prodávat na čínském trhu

Čerstvě představený elektromobil Xiaomi SU7 Ultra chce být na vrcholu žebříčku nejrychlejších elektromobilů současnosti. Svědčí o tom hlavně technické parametry, které jsou doslova brutální. Hypersportovní verze čtyřdveřového modelu SU7 by měla být dostupná zatím jen na trhu v Číně, což platí taktéž pro základní verze. Nic to ale nemění na tom, že pokud by se novinka dostala do Evropy či USA, rázem by mohla lámat rychlostní rekordy. Verze Ultra totiž přijíždí s pohonem všech kol a hlavně výkonem 1 548 koní. Podle Xiaomi umí verze SU7 Ultra zrychlit z 0 na 100 km/h v čase 1,97 sekundy. Na rychlost 200 km/h se dostane za 5,9 sekundy a cifra 300 km/h se na tachometru objeví do 15 sekund od startu. Šílená čísla, která podporuje možnost jet maximálně až 350 km/h.

Čínská novinka váží celkem přijatelných 1 900 kg, karoserie je vyrobená z uhlíkových vláken a obří zadní křídlo dokáže vytvořit až 2 145 kg přítlačné síly. Ačkoliv se zatím jedná o předsériovou verzi, už teď je jasné, že něco takového by v případě uvedení na světové trhy způsobilo rozruch. Před uvedením do prodeje hodlá Xiaomi ověřit technické parametry a dovednosti na německém okruhu Nürburgring. Vůz má tři elektromotory a podle výrobce umí vytvořit přetížení až 0,6G při regeneračním brzdění. Ve spojení s vysoce výkonnými brzdami, které mají šestipístkové kované třmeny AP Racing a závodní destičky, dokáže SU7 Ultra posádku vyždímat při deceleraci přetížením až 2,36G. Zatím nejsou známy ceny a ani datum uvedení do prodeje na čínském trhu.

Diskuze ke článku
Petr Basa
Petr Basa
U někoho to možná rozruch způsobí, u mne ovšem určitě ne. Základní verze asi bude vypadat trochu méně hypersportovně, ale stejně, takové auto je mi skoro k ničemu, ani se mi nijak zvlášť nelíbí, a to bez ohledu na typ pohonu. Vidím ho jako vhodné pro obchodní cestující s evropským rozsahem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze