Příběh manufaktury ve vestfálském Dülmenu se začal psát v roce 1993, kdy si bratři Wiesmanové splnili sen a stvořili rychlý a lehký roadster s motorem BMW. Tedy takový, jaký na trhu chyběl; od ukončení výroby futuristického BMW Z1 už uplynuly dva roky, stejně ale nebylo dost rychlé ani divoké. Jejich příběh tak trochu připomíná osudy jiné dvojice, která začala v jiné části Evropy se stavbou vlastního dopravního prostředku o 98 let dříve; jen to nebyli bratři, spojovalo je ovšem křestní jméno Václav. Stejně jako Klement s Laurinem, měli Martin a Friedhelm Wiesmannové rozdělné role. První byl nadšeným a šikovným konstruktérem, druhý se staral o obchod.
Už první roadster – puristicky pojatý Wiesmann MF30 vážící lehce přes tunu a poháněný řadovým třílitrovým šestiválcem 231 k – okouzlil fanoušky a dost možná i postrčil odpovědné v BMW, aby nabídli svými zákazníkům první BMW Z3 o dva roky později a ikonické BMW Z8 v roce 2000. Tou dobou už ovšem měla manufaktura Wiesmann velký okruh nadšených fanoušků a rychle jí rostly ambice. Zájemců ochotných platit za ryzí radost z jízdy částky srovnatelné s dvanáctiválcovými BMW 7 se našlo vždy dost, a tak brzy došlo na motory z modelů M, včetně pětilitrového desetiválce M5, a výkony brzy dosáhly 550 koní. Jenže v roce 2013 přišel krach a o rok později uzavření. Možná se firma moc rychle dotkla hvězd; její poslední modely GT MF5 jezdily přes 300 km/h, zrychlovaly z nuly na stovku pod čtyři sekundy, čímž se téměř vyrovnaly třeba Ferrari 458 Spider. A cenově se mu také blížily.
Došlo ovšem na šťastný konec; Friedhelm Wiesmann sice odešel ke konkurenčnímu startupu Boldmen radikálně přestavovat Z4 na ostrý roadster Boldmen CR4, ovšem automobilku Wiesmann v roce 2020 vzkřísil britský investor Roheen Berry. Ten se také stal generálním ředitelem a začal připravovat hned dvě velice zajímavé novinky. Zatímco Wiesmann Gecko bude ještě ostřejší, rychlejší a dražší než GT MF5 při zachování původního stylu, druhá novinka je revoluční. Ve stejné karoserii jako Gecko se představí elektrický supersport Wiesmann Project Thunderball s výkonem 680 koní/1 100 Nm. Ten by měl stát 300 000 eur (7,4 milionu korun) a nabídnout všechny výhody klasických Wiesmannů.
Půjde tedy o zadokolku, byť poháněnou dvěma motory před zadní nápravou. Stovku by měla zvládnout za 2,9 s, dvoustovku za 8,9 s. Maximálkou se výrobce nepochlubil, ovšem vzhledem k jednostupňové převodovce na hodnoty přes 300 km/h nejspíš nedojde. Rovněž pohotovostní hmotnost 1 775 kg je proti benzinovým Wiesmannům ústupkem. Jenže vše ostatní už by mělo být v dokonalém pořádku. V první řadě dokonalé rozložení hmotnosti 48/52 %, dále nízké těžiště díky baterii v podlaze, plně nastavitelný sportovní podvozek, samosvorný diferenciál, 380mm brzdy s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu a také noblesní elektrické parametry.
800V baterie o kapacitě 92 kWh by totiž měla stačit na více než 500 km podle WLTP, pochopitelně nikoliv při zkoušení vrcholné dynamiky. Ve výbavě nebude chybět AC nabíjení 22 kW ani DC s příkonem až 300 kW. Hliníkový prostorový rám s karoserií z kombinace karbonu, hliníku a oceli skryje hned dva zavazadelníky na dva golfové bagy, vůz půjde opět rozsáhle individualizovat, nehrozí tedy nebezpečí, že byste potkali druhý stejný Wiesmann.