Vyzkoušeli jsme aplikaci MyT od Toyoty. Proč bude dávat větší smysl až za pár let?

1
Vyzkoušeli jsme aplikaci MyT od Toyoty. Proč bude dávat větší smysl až za pár let?
Fotografie: toyotanews.cz
  • Pro plnou funkčnost aplikace musíte kontaktovat svého dealera
  • Aplikace je k dispozici pro Android i iOS

Chytrý telefon je dnes neodmyslitelnou součástí prakticky každého z nás. Ze zařízení, které posílalo e-maily a dokázalo se připojit na internet, je dnes počítač, přes který si můžete objednat jídlo, letní dovolenou, ale také auta. S příchodem digitalizace mají své aplikace také automobilky. Nedávno ji představila i Toyota. Co všechno aplikace s názvem MyT umí a proč bude dávat větší smysl až za pár let?

Prohlédli jsme si aplikace MyT od Toyoty

Aplikace MyT je k dispozici pro iOS i Android. Bohužel na Apple Watch aplikaci nenainstalujete. Registrace je nicméně jednoduchá. Stačí vyplnit váš mail, zvolit heslo a poté vše ověřit na emailové adrese. Co ale zamrzí, je fakt, že pro plné využití musíte mít souhlas vašeho dealera.

Aplikace se skládá ze tří záložek. První se jmenuje služby a zde se můžete objednat do servisu, do auta poslat například cílovou stanici další cesty atp. Dále lze auto najít dle jeho polohy, vytvořit si připomínku, že je čas vyměnit olej a tak podobně. Také se můžete přehledně podívat na to, co znamenají jednotlivé kontrolky – žluté i červené.

Druhá záložka slouží pro příjem notifikací. Například, když bude čas navštívit servis kvůli prohlídce a tak podobně. Třetí záložka se týká vašeho auta. V aplikaci jich můžete mít více. Jediné, co potřebujete znát, je VIN vozu. Příjemnou možností je zadání několika adres, které si pak rychle můžete posílat do auta. Vyplnit tak můžete adresu vaší kanceláře, firemního skladu, bydliště i chalupy. Po autorizování od dealera máte také přehled o jízdních statistikách. Tedy o spotřebě, ujetých kilometrech atd.

Přítomnost aplikace rozhodně kvitujeme, jen je otázka, jak moc ji zákazníci chtějí využívat. Osobně mi aplikace dává smysl s elektrickým/plug-in hybridním pohonem. Právě u nich se chci podívat, jak se auto nabíjí, kolik kilometrů můžu s aktuálním stavem baterie urazit a tak dále. Benefitem může být právě rychlé odesílání cílových míst do auta, které si pak v mapových podkladech od Toyoty potvrdíte a vyrazíte. Adresy můžete mít však uloženy v Google Mapách, které skvěle fungují pro Android i iOS (nejste tedy nuceni používat řešení od Toyoty). Je jen na vás, zda dáte přednost řešení v podobě Apple CarPlay/Android Auto, nebo budete využívat řešení od japonské automobilky. Největší výhodou aplikace je možnost objednání do servisu či sledování statistik, což lze ale jednoduše také spočítat podle najetých kilometrů a množství natankovaného paliva.

Možná si jen Toyota chce otestovat aplikaci, než na trh uvede elektromobil. Například u plug-in hybridních modelů, které japonská automobilka už má v nabídce, to smysl dává. Osobně jsem velmi rád, že už i Toyota má aplikaci a věřím, že si své zákazníky najde. Já prozatím zůstanu u Apple CarPlay a budu věřit, že jednou u elektromobilu od Toyoty bude aplikace dávat větší smysl. Rozhodně ale není špatná. Ve finále má přehledný a čistý design, samozřejmě je v češtině a používat ji zvládne každý.

Diskuze ke článku
Bohdan
Po autorizaci dealera? To jako vazne? To musel vymyslet ale inteligent. JInak dost zla reklama kdyz Vam to ani na videu nefunguje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze