Automobilový koncern Volkswagen se chystá vstoupit do segmentu mikromobility pronájmem elektrických koloběžek. Automobilová skupina pověřila poskytovatele svých služeb sdílené mobility úkolem umístit logo platformy We Share na elektrické koloběžky pro zkušební provoz. Chce k tomu využít již existující platformu, která se doposud zabývala pouze sdílením automobilů.
Německé noviny Handelsblatt píší o zahájení vývoje s odkazem na nejmenované osoby pověřené tímto projektem. Volkswagen potvrdil, že projekt mikromobility je na pořadu dne a že v současné době probíhají další jednání s potenciálními partnery. Zároveň také říká, že nebyla učiněna žádná pevná rozhodnutí. Nechce se také vyjadřovat k detailům celého projektu. Je však zřejmé, že bude s největší pravděpodobností používat vozidla třetích stran, než své vlastní. S největší pravděpodobností se do projektu zapojí výrobce Segway.
Zdá se, že Volkswagen se pustil do mikromobility na několika frontách. Nedávno představili sériovou verzi elektrického nákladního kola. V březnu v Ženevě přestavil dvoukolový elektrický skútr Streetmate a tříkolový Cityskater. Volkswagen ale zdůraznil, že oba modely jsou pouze koncepty. Neexistují tedy ani výrobní plány, ani náznaky budoucích cen. Volkswagen není jediný výrobce automobilů, který koketuje s elektrickými koloběžkami. BMW a Daimler také plánují spustit podobnou službu s názvem Hive. V rámci pilotního projektu byla služba již spuštěna v Hamburku a v Mnichově.
Oficiálně jsou nyní elektrické pedálové koloběžky na veřejných silnicích v Německu zakázané. Očekává se, že 17. května bude spolková rada hlasovat o nařízení týkající se malých elektrických vozidlech. Pokud by návrh prošel, mohly by být elektrické koloběžky v Německu legálně používány i na veřejných silnicích.