Podle šéfa lidských zdrojů VW Group Gunnara Kiliana bude muset skupina snížit nepřímé personální náklady celkem o 20 %, aby udržela krok s agresivním Stellantisem a efektivní čínskou konkurencí.
Volkswagen chce ušetřit na zaměstnancích. Vyjde ho to na 22 miliard
Fotografie: Volkswagen
- Skupina Volkswagen čelí pětinovému poklesu zisku
- Ušetřit chce především na přebujelých mzdových nákladech
- Taková úspora ovšem nebude zadarmo
Vedení Volkswagen Group si obtížnou situaci uvědomuje dlouhodobě, avšak plnění plánu na snižování nákladů se zpožďuje. Největší problémy jsou samozřejmě s omezováním nákladů na zaměstnance, proto vedení skupiny podle Bloomberg přišlo s novým nástrojem, jak urychlit redukci masivního administrativního aparátu, který je nejproblémovějším prvkem v celém smutném příběhu o klesající efektivitě. Dlouholetí administrativní pracovníci, kteří se rychle rozhodnou ukončit pracovní kontrakt, dostanou navíc ke štědrému odstupnému ještě prémii 50 000 eur (1,26 milionu korun). Rozhodnout se ale musí do konce května. Koncern za tím účelem vyčlenil celkem 900 milionů eur (22,6 miliardy korun), přesto se mu tato aktivita vyplatí.
Související články
- Co ukáže Volkswagen, Cupra a VW Užitkové vozy? Nahlédli jsme do expozice VW Group – e-Salon 2023
- Zatím nejvýkonnější bezdrátová nabíječka uspěla v praxi. Nabila Porsche Taycan
- Malý krok pro lidstvo, velký pro Scout. V Jižní Karolíně začal budovat továrnu
- Volkswagen Group má další problém. Namočil se do zneužívání nucených prací
- Triumf pro Teslu. Přejít na její nabíjecí standard je v USA už nezbytnost
- Obří baterkárna v Česku má stále naději, šéf VW Group o tom bude jednat v Česku