Majitel automobilky Volvo nabídne zabudovanou aplikaci na sdílení aut

Majitel automobilky Volvo nabídne zabudovanou aplikaci na sdílení aut
  • Společnost LYNK & CO 17. dubna v Šanghaji poprvé živě otestovala svou zabudovanou aplikaci na sdílení vozidel
  • Digitální klíče umožňují vznik nových modelů vlastnictví a spolupráce

Carsharing je jistě zajímavý fenomén, který však přináší i některé nové překážky, které musí provozovatelé překonat. Například vymyslet, jak se pohodlně a jednoduše dostat do vozidla, aniž by vám někdo musel předávat klíče. Taková technologie už existuje: Xmarton. Ta však není jediná.

Ne tolik známý výrobce automobilů LYNK & CO se spojil se společností Ericsson. Jejich cílem je formovat budoucnost konektivity vozidel. Díky službě Connected Vehicle Cloud od společnosti Ericsson předvedli společně s LYNK & CO první zabudovanou funkcionalitu pro sdílení vozidel na světě.

Všeobecně se ví, že přes 80 procent automobilů je více jak 90 % času zaparkováno a není využíváno. Digitální klíč od Ericssonu a platforma pro sdílení vozidel LYNK & CO poskytují přístup k vozidlům LYNK & C přes váš smartphone.

Značka LYNK & CO byla představena v říjnu 2016 a spadá pod automobilku Geely, která vlastní i Volvo. Model LYNK & CO 01 je prvním automobilem, který byl kompletně vyvinutý v digitálním věku.

Alain Visser, prezident LYNK & CO, říká: „Konektivita je v DNA LYNK & CO ústředním mottem naší značky. Naše vozy jsou vybudovány na celé řadě technologických základů a Ericsson je naším partnerem první volby při vývoji našeho digitálního vozidla. Řešení digitálního klíče se zrodilo z inovativní spolupráce a prostřednictvím cloudové technologie jsme schopni nabídnout našim zákazníkům zcela novou službu a funkcionalitu.“

Charlotta Sund, ředitelka pro oblast Internetu věcí ve společnosti Ericsson, uvedla: „Spojením našich jedinečných odborných znalostí v oblasti Internetu věcí a cloudu s hlubokou znalostí trhu LYNK & CO jsme byli schopni společně vyvinout bezpečnou a spolehlivou platformu, kterou LYNK & CO potřebuje pro naplnění motta své značky. Naše partnerství má zároveň pozitivní vliv na naši hlavní obchodní činnost, protože zvyšuje provoz v sítích, které poskytujeme. To dokazuje naši schopnost řídit inovace v některých z nově vznikajících průmyslových odvětví, které zkoumáme. "

Jednoduše řečeno jde o podobný princip, jaký nedávno ukázala zmíněná česká společnost Xmarton. Vše probíhá skrz mobilní telefon a vy jste schopni automobil odemknout z druhé strany světa.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze