Scania představila novou generaci regionálních elektrických vozidel v červnu 2022. Od té doby již firma eviduje na 640 objednávek a vidí i znatelný příklon zákazníků k bezemisním řešením. Od představení čistě elektrických nákladních vozidel určených pro regionální provoz v červnu loňského roku eviduje Scania rostoucí zájem o tato řešení. „Víme, že s naši širokou paletou elektrifikovaných vozidel můžeme nabídnout udržitelné a lokálně bezemisní řešení pro celou řadu našich zákazníků,“ říká Fredrik Allard, vedoucí elektrifikačního oddělení ve Scanii.
Firma již eviduje na 640 objednávek a další přibývají. Je tedy patrné, že parametry elektrického regionálního nákladního vozidla pokrývají potřeby zákazníků, kteří chtějí elektrifikovat své flotily. Vozidlo má baterie s instalovanou kapacitou 624 kWh a na jedno nabití zvládne ujet až 350 kilometrů s plným zatížením. Pro elektrická vozidla jako taková a možnost jejich nasazení v regionálním provozu to znamená zásadní změnu.
Italská přepravní společnost Gruber Logistics objednala takřka 30 elektrických nákladních vozů. „Scania provedla důkladnou analýzu našeho provozu a nabídla nám kompletní řešení, včetně dobíjení, které perfektně sedlo našim potřebám. Tato regionální elektrická vozidla jsou jen začátkem, jsme ale extrémně nadšení z toho, že se společně se Scanií můžeme vydat cestou elektrifikace naší flotily,“ říká Andrea Condotta, manažer pro inovace ve firmě Gruber Logistics. Uvedení čistě elektrického regionálního vozidla představuje pro Scanii a její partnery zásadní milník, vozidlo nabízí vyšší dojezd a vylepšení doznala i celá řada dalších parametrů. K dispozici je jako tahač 4×2 nebo podvozek 6×2*4 pro instalaci nástavby.
V nabídce budou lůžkové kabiny řad R a S a dvě výkonové verze: 40 (400 kW) a 45 (450 kW). Dobíjecí výkon dosahuje až 375 kW, což znamená, že jedna hodina nabíjení zvýší dojezd přibližně o 270 až 300 km. To vše představuje příležitost k přechodu na lokálně bezemisní, udržitelné řešení pro velké množství zákazníků i celý přepravní ekosystém.