Pařížané před pár dny odhlasovali ztrojnásobení parkovacích nákladů pro vozy převyšující hmotnost 1,6 tuny, bez ohledu na typ pohonu, jak informuje electrek.co. Vše se točí kolem referenda, které se konalo minulou neděli. V něm obyvatelé Paříže hlasovali v poměru 56,6 % pro zvýšení poplatků za parkování pro vozy kategorie SUV a další vozidla převyšující pohotovostní hmotnost 1,6 tuny. Zatímco úzké a ucpané ulice Paříže se zdají být vhodnější pro malé městské vozy typu Renault Twingo, představitelé města tvrdí, že například počet velkých SUV ve městě se za poslední čtyři roky zvýšil o 60 % .
Statistiky tvrdí, že 15 % z celkového počtu 1,15 milionu soukromých vozidel zaparkovaných každou noc v pařížských ulicích spadá do kategorie SUV, což je údajně pro vedení města velký problém. Proto se rozjel boj za sociální spravedlnost, který přináší nečekané parkovací poplatky. Majitel auta s hmotností nad 1,6 tuny tak od září letošního roku za každou hodinu zaplatí 18 eur (cca 450 Kč) za hodinu parkování v centru města. Kdo by snad chtěl ušetřit, může parkovat ve vzdálenějších oblastech za 12 eur na hodinu (300 Kč). Vzhledem k tomu, že poplatek je kategorizován podle hmotnosti, nikoliv podle modelu, vztahuje se na všechny typy pohonu. Výjimku tak nedostanou ani elektromobily, které málokdy váží pod 1,6 tuny.
Obyvatelé Paříže si však nebudou muset připlácet při parkování v blízkosti svých domovů. Osvobozeni budou také lidé pracující v Paříži, taxikáři, obchodníci, zdravotníci a osoby se zdravotním postižením. Nový systém čelí kritice nejen ze strany konzervativních opozičních zastupitelů v pařížské radě. Pařížská společnost se začíná dělit na dvě skupiny. Pokud by byla zvýhodněna kategorie elektromobilů, mělo by to smysl. Otázkou také je, kolika lidem se bude chtít platit tučné parkovné. Za jednu noc (8 hodin) by musela třeba návštěva u rodiny v jedné z pařížských čtvrtí zaplatit přes 3 tisíce korun. Podle zástupců města je ale vše v pořádku a nově schválený ceník parkování přinese ročně do městské kasy až 35 milionů eur.
Co je ale zarazejici, ze u rezidenta to nevadi a ten muze mit i tank, zatimco tesla s nadlimitni vahou bude povazovana za mega vuz svoji hmotnosti "devastujici" silnici. Je to smesne a myslim si, ze i jasne, ze nejde o zadne hmotnosti a rozmery. Jde jenom o tom, ze mistni si sprivatizuji parkovaci stani.