Volkswagen usiluje o rychlé rozšíření elektromobility a zintenzivňuje své aktivity v oblasti výstavby nabíjecí infrastruktury. Koncern Volkswagen vybuduje do roku 2025 v celé Evropě celkem 36 tisíc nabíjecích přípojek, z toho 11 tisíc zajistí sama značka Volkswagen. Nabíjecí stanice budou k dispozici u všech výrobních závodů Volkswagen a také u cca 3 tisíc prodejců Volkswagen ve všech větších městech.
„Nabíjecí infrastruktura je stále důležitějším faktorem, na němž závisí rychlé rozšíření elektromobility v Německu. Nabíjení elektromobilu musí být stejně snadné a samozřejmé jako nabíjení chytrého telefonu. K tomu potřebujeme především výrazně více nabíjecích stojanů ve veřejném prostoru i jednoduchá pravidla pro montáž soukromých nástěnných nabíječek. Volkswagen chce jít příkladem a angažuje se ve všech úrovních výstavby nabíjecí infrastruktury,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za elektromobilitu.
Volkswagen odhaduje, že v budoucnosti bude 70 procent všech nabíjecích procesů realizováno doma nebo na pracovišti. Jeho dceřiná společnost Elli vyjde od roku 2020 vstříc požadavkům firem i soukromých zákazníků kompletní nabídkou řešení pro nabíjení – od cenově dostupných nástěnných nabíječek včetně montáže až po vhodné tarify pro odběr ekologické elektrické energie. U výrobních závodů Volkswagen v celém Německu vybuduje značka celkem 4 tisíce nabíjecích přípojek pro zaměstnance, z nichž mnohé budou volně přístupné i pro veřejnost.
Přibližně jedna čtvrtina všech nabíjecích procesů se uskuteční na veřejných nabíjecích stojanech. Zákazníci budou mít díky službě Volkswagen „We Charge“ přístup k více než 100 tisícům nabíjecích přípojek v celé Evropě a výhledově jich má být až 150 tisíc. Plány navíc zahrnují partnerství s maloobchodními řetězci, aby mohli zákazníci komfortně nabíjet své vozy během nakupování. První krok již učinilo Tesco ve Velké Británii, další obchodní řetězce budou následovat.