V Düsseldorfu se začal vyrábět elektrický Sprinter

V Düsseldorfu se začal vyrábět elektrický Sprinter
  • V Düsseldorfu se dodávky od Mercedesu vyrábějí už od roku 1962
  • Na přední kola se posílá výkon 85 kW a 300 Nm točivého momentu
  • Maximální kapacita baterie je 55 kWh

Stuttgartská značka vyrábí své celosvětově úspěšné dodávky v Düsseldorfu už od roku 1962. Od tohoto roku se její továrna neustále vyvíjí, stala se přední továrnou na výrobu Sprinterů na celém světě.

V Düsseldorfu bylo od té doby vyrobeno více než 4,6 milionu vozidel, včetně více než 200 000 kusů nového Sprinteru vyráběného od roku 2018. Výroba plně elektrického eSprinteru znamená začátek nové éry. V posledních letech společnost Mercedes-Benz Vans investovala více než 330 milionů eur (8,4 miliardy korun) do technické modernizace továrny tak, aby bylo na jedné výrobní lince možno vyrábět souběžně vozy se spalovacími a elektrickými motory, čímž lze flexibilně pokrýt poptávku obou zákaznických skupin.

Vedle investic do výrobních systémů továrna zároveň vynaložila významný objem prostředků do základního a pokročilého školení svých zaměstnanců, stala se odborným centrem pro elektrický pohon s veškerou potřebnou expertízou. Do dnešního dne bylo odborně proškoleno v sestavování a prací s vysokonapěťovými zařízeními více než 2 400 zaměstnanců.

Zprvu je eSprinter nabízen pouze jako skříňová dodávka s vysokou střechou s maximální hmotností 3 500 kg. Maximální objem jeho nákladového prostoru je 10,5 metrů krychlových, což odpovídá klasickému Sprinteru se spalovacím motorem. Elektromotor eSprinteru pohání přední nápravu a disponuje výkonem 85 kW a točivým momentem 300 Nm.

Variabilní koncept nákladového prostoru a baterií však nabízí možnost individuálního uzpůsobení, protože si zákazníci mohou vybrat mezi třemi/čtyřmi jednotkami baterií. V případě kapacity 55 kWh je předpokládaný dojezd 186 km s maximální nosností 891 kg. Druhou možností je volba tří baterií namísto čtyř – kapacita se sníží na 35 kWh a dojezd na 115 km, maximální nosnost se však zvýší až na 1 040 kg. Funkce rychlonabíjení nabízí zvýšenou flexibilitu – 80 % baterie lze nabít pouze za 30 minut. Maximální rychlost eSprinteru pak lze nastavit dle individuálních požadavků na 80, 100, nebo 120 km/h.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze