Společnost Uber dnes oznámila významné rozšíření bezpečnostních prvků Safety Toolkit, které budou postupně k dispozici milionům uživatelů, řidičů a kurýrů v Evropě, na Středním východě a v Africe. Jako první, hned v příštím týdnu, to budou inovativní funkce zvyšující pocit bezpečí a transparentnosti.
Od prvního spuštění poskytuje aplikace Uber milionům lidí technologii, která jim umožňuje si spolehlivě a rychle objednat svezení na jeden dotyk, sledovat každou jízdu prostřednictvím GPS a v případě potřeby se kdykoliv – 24 hodin denně – spojit s asistenčním týmem. Zavedením nových bezpečnostních funkcí Uber posiluje prvky jistoty a zabezpečení, aby se členové komunity Uber cítili víc chráněni.
Mezi nové funkce aplikace Uber, které jsou součástí bezpečnostního setu pro cestující a řidiče, patří:
- Nouzové tlačítko (Emergency button) – stisknutím tlačítka přímo v aplikaci si cestující nebo řidiči/kurýři mohou v případě potřeby okamžitě přivolat pomoc.
- Důvěryhodné kontakty (Trusted Contacts) – cestující mohou nyní snadno označit pět svých přátel nebo rodinných příslušníků jako „důvěryhodné kontakty“ a jediným dotykem s nimi sdílet informace o své jízdě (nastavení je možné v preferencích pro sdílení jízd).
- Bezpečnostní centrum (Safety Center) – bezpečnostní „hub“ umístěný přímo v aplikaci, ve kterém uživatelé naleznou informace o dostupných bezpečnostních funkcích včetně možnosti kontaktovat podpůrný tým 24 hodin denně, informace o řidiči a vozidle, sledování jízdy přes GPS, ale i tradiční systém hodnocení a připomínek, tak jak ho uživatelé Uber znají.
- Upozornění na překročení rychlosti (Speed Alerts) – funkce, která řidičům a kurýrům připomíná, aby dodržovali nejvyšší povolenou rychlost.
„Pro bezpečnost lidí to znamená velký pokrok,“ uvedl Gary Machado, výkonný ředitel sdružení EENA. „Technologické společnosti dramaticky změnily náš životní styl a bezpečnostní otázky, které jsou s tím spojeny, musí být řešeny prioritně. Doufáme, že tento příklad budou následovat i jiní, a těšíme se na další vývoj.“
„Při více než 15 milionech jízd denně na celém světě není nic důležitějšího než bezpečí cestujících, řidičů a kurýrů. V průběhu posledního roku jsme se proto soustředili právě na vývoj inovativních prvků zvyšujících transparentnost a pocit bezpečí tak, aby všichni mohli nerušeně využívat služeb Uber. Zavedení nových funkcí a rozšíření bezpečnostních prvků Safety Toolkit v Evropě, na Středním východě a v Africe je dalším krokem, který pomáhá zajistit, že budou všichni uživatelé v bezpečí a ve spojení, ať se nacházejí kdekoli,“ prohlásil Sachin Kansal, globální ředitel bezpečnostních produktů společnosti Uber.
Generální ředitel společnosti Uber Dara Khosrowshahi udělal z bezpečnosti prioritní téma roku 2018. Od svého příchodu do Uberu zavedl řadu změn, mezi něž patří:
- Pojištění řidičů od společnosti AXA – škála pojistného krytí zahrnující nemocenské a úrazové pojištění a plateb v rámci mateřské či rodičovské dovolené pro nezávislé řidiče a kurýry Uber v Evropě („on and off platform“).
- Funkce „Sdílení jízd“ – cestující a řidiči mohou sdílet svou polohu a status svých jízd s blízkým člověkem.
- Omezení hodin – aby se minimalizovala rizika související s únavou, po 12 hodinách používání aplikace si řidič musí vzít nepřerušovanou přestávku v trvání minimálně 6 hodin; teprve potom může aplikaci znovu začít používat.
- Anonymizace telefonu – cestující a řidiči si mohou při využívání aplikace Uber vzájemně zavolat, aniž by se zobrazovalo jejich číslo.
Nové funkce budou zavedeny postupně, a tak bude trvat několik týdnů, než je ve své aplikaci uvidí všichni cestující a řidiči.