Když se řekne Turecko, mnoho z vás určitě napadne turismus nebo v poslední době hodně kontroverzní politika. Málokoho ale napadne automobilový průmysl. Na trh však přichází nová značka TOGG a jedná se o prvního domácího výrobce aut. Příchod je to ve velkém stylu, protože ve čtvrtek na své události za přítomnosti prezidenta Erdogana odhalila prototyp hned dvou modelů s elektrickým pohonem. Jedná se o SUV a sedan se zajímavou výbavou.
C-SUV přichází s plně elektrickým pohonem. Baterie a motory byly navrženy vlastními inženýry v TOGG, takže vůz nebude používat součástky od jiných výrobců. Zároveň na ně má patent samotné Turecko, jako stát, což není moc obvyklé. Na výběr bude z dvou různých variant: verze s menší baterií bude mít dojezd přibližně 300 km, zatímco ta větší slibuje dojezd kolem 480 kilometrů.
Disponovat bude i technologií rychlonabíjen s dobitím baterie na 80 procent za méně než 30 minut. Nicméně TOGG nezveřejnil žádné konkrétní hodnoty týkající se specifikací, ani maximální kapacitu nabíjení, ale i tak se předpokládá číslo vyšší než 150 kW.
Ohledně výkonu víme, že levnější verze nabídne jeden elektrický motor na přední nápravě, který by měl vydat až 200 koní se zrychlením z 0 na 100 km/h za cca 7,6 sekundy. U dražší varianty se pak bavíme o dvou motorech: vpředu a vzadu, což dohromady dá výkon až 400 koní a zrychlení na 100 km/h za 4,8 sekundy. Cílem automobilky není zaujmout pouze domácí trh, ale chtějí expandovat do světa.
Rozhodně zajímavý je i design vozu, uvnitř pak najdeme již plně digitální budíky, infotainment systém a interiér působí kvalitně a vzdušně. Nabídne i několik systémů, které spadají do kategorie autonomního řízení na úrovni 2. Cílem je se v budoucnosti dostat až na třetí úroveň a auto již je na takovouto přestavbu připraveno, jak píše motor1.com.
Zatímco o SUV toho víme relativně hodně, o sedanu tolik ne. Předpokládá se, že bude mít stejné specifikace jako jeho bratříček, akorát v jiném balení. TOGG chce s C-SUV vstoupit na trh v roce 2022 a další detaily se dozvíme během následujících měsíců. Rozhodně nám toho ještě spousta chybí, například cena, protože ta bude také jedním s rozhodujících faktorů, zda automobilka uspěje, či nikoliv.