Není to tak dávno, co Toyota představila zcela nový závodní prototyp modelu Corolla. Ten využíval tříválcový motor na vodík a nyní se Toyota pochlubila tím, jak se vodíkové Corolle vedlo v náročném 24hodinovém závodě. Informuje o tom insideevs.com. Závod se jel v rámci série Super Taikyu Series. Motor díky upravenému palivovému vedení a systému vstřikování zvládne spalovat stlačený vodík ve směsi se vzduchem. Vyjma minimálního množství oleje tak při provozu nevznikají žádné škodlivé emise. Stlačený vodík se ukládá do karbonových nádrží v zadní části vozu.
A jak vlastně vodíková Corolla dopadla v samotném závodě? Na chlubení to moc není. Ačkoliv jezdec Hiroaki Ishiura prohlásil, že za volantem neměl pocit, že by řídil něco „nápadně odlišného“ od klasického benzinového vozu, během závodu vůz strávil v boxech 8 hodin. Mohly za to především technické problémy, přičemž rovnou polovinu z tohoto času sebralo doplňování vodíku. Tankovat se tak muselo 35×, přičemž ostatní konkurence tankovala v průměru 20×. Do cíle ale vůz nakonec dojel.
Technické parametry Toyota Corolla Touring Sports
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 650 × 1 790 × 1 435 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 132 kW, 180 koní, točivý moment: 200 Nm |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 684 900 Kč |