Koncem února byl na čínský trh uveden ultra výkonný model SU7 Ultra, který svými parametry a dynamikou zatápí všemu, co lze koupit od Tesly, Porsche či firmy Lucid. Model disponuje výkonem přes 1 500 koní a jeho řízení nebude žádná sranda, což dokazuje následující video. To dokonale zachytilo nehodu jednoho z nových majitelů, která se stala na závodním okruhu v Číně během seznamování se s vozidlem. Na videu je vidět, jak závodní verze SU7 Ultra vyjíždí ze zatáčky a na rovince prudce zrychluje. Řidič vozu ale následně začal brzdit příliš pozdě a důsledkem byl nedotáčivý smyk a náraz do stěny z pneumatik, který proběhl v rychlosti 120 km/h. To je na běžně prodávaný automobil poměrně dost a v důsledku toho došlo k rozsáhlému poškození vozidla, jehož oprava si vyžádá nemalé finance.
Zástupci značky k celému incidentu prozradili, že každý nový majitel verze SU7 Ultra by měl preventivně podstoupit řidičský kurz Xiaomi Auto Elite Driving Training, který automobilka poskytuje. Dynamika tohoto vozu je totiž tak enormně silná, že to někoho může až vyděsit. I když je pak provedení Ultra určeno hlavně na závodní tratě, podle dosavadních informací opouští továrnu se softwarovým omezením rychlosti a výkonu. Jeho maximální rychlost je z počátku omezena na 140 km/h a maximální výkon dosahuje „jen“ 900 koní. Toto omezení ale není napořád. Vyprší po ujetí prvních 300 km, čímž chce Xiaomi předejít tomu, aby docházelo k zbytečným nehodám. I to ale nemusí stačit a jak se ukazuje, i díky velmi nízké ceně na domácím trhu půjde o velmi žádané zboží, jež bude v rukách nezkušených řidičů nebezpečnou zbraní.
Technické parametry Xiaomi SU7 Ultra
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 997 × 1 963 × 1 455 mm, 2 400 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 139 kW, 1 549 koní, točivý moment: 1 770 Nm |
Baterie | 95 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 490 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,3 kWh / 100 km, dojezd: 700 km |
Cena od | 2 685 900 Kč |