Testujeme obludné a pekelně rychlé BMW XM v edici Label.

Testujeme obludné a pekelně rychlé BMW XM v edici Label.
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Jedná se o nejvýkonnější model v současné nabídce BMW
  • I přes hmotnost 2,7 tuny umí XM Label zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy
  • Vůz nás kompletně dostal do kolen svým řidičským projevem a dynamikou

Má to skoro tři tuny, logo BMW, přes 750 koní a s odblokovaný omezovačem rychlosti vás na německé dálnici dojede jen hrstka vyvolených supersportů. Ne, nebavíme se o něčem jako je model M5, který je po dlouhá desetiletí modlou všech sportovně založených řidičů. Nyní se bavíme o plnotučném SUV, které s přehledem spolkne čtveřici pořádně vzrostlých mužů a své okolí dokáže dokonale vyděsit. Je přitom jedno, jak model XM v edici Label vypadá. Někdo jej považuje za naprosto ohavnou věc, za kterou by v žádném případě nedal cenu přes 5 milionů Kč. To je přitom základ a testovaný kousek stojí skoro o milion více. Nám se ale model XM líbí a snad jen černý lak s označením Jerez může vypadat obyčejně. O rozměrech testovaného vozu pak svědčí fakt, že stojí na 22" kolech!

Technickým maximem jsou přitom disky o velikosti 24", což si už ale neumíme představit vzhledem k celkem tuhému podvozku. Snad jedinou výtku máme k nedostatečnému odlišení edice Label od zbytku modelové řady XM. V kabině standardně nenajdete žádnou plaketu s nápisem „Label“, což je za nás velká škoda. Tato jediná chyba, kterou se nám zatím povedlo zjistit, ale nedokáže zastínit brutálně dobré řidičské zážitky, které se nám zatím povedlo získat. Ačkoliv je model XM plug-in hybridem, rozhodně zde nečekejte něco jako Eco režim. Tady je standardem režim Comfort, kdy jeho nadřazeným nastavením jsou módy Sport a Sport Plus.

A jak jsme se již mohli přesvědčit, v posledních dvou nastaveních je XM doslova monstrum. Hladové po benzinu, rychlosti a jen málokdo si na vás v běžném provozu troufne. Někoho by mohlo napadnout, jak taková velká věc může jet vůbec rovně, natož pak do zatáček. To samé jsme si říkali i my při převzetí vozu a po ujetí 300 km víme, že tohle umí BMW XM Label s prstem v nose. Je ale nutné mít hromadu řidičských zkušeností. Kdo je nemá a usedne za volant nejsilnějšího sériově vyráběného BMW historie, během chvilky na to může šeredně doplatit. O tom ale až ve velkém klasickém testu, který se bude věnovat nejen spotřebě, ale i každodennímu soužití s něčím, co na silnici jen tak nepotkáte.

Technické parametry BMW XM Red Label

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 110 × 2 005 × 1 755 mm, 2 760 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon550 kW, 748 koní, točivý moment: 1 000 Nm
Baterie29,5 kWh (25,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od5 053 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze