SoFlow LOU Board 3.0
test

SoFlow LOU Board 3.0

Karbonový elektroskateboard
  • SoFlow LOU Board 3.0 je longboard na elektrický pohon, který je ideální pro dopravu po městě
  • Zaujme především kompaktním provedením v kombinaci s vysokým výkonem
  • Nabízí spoustu inovací a karbonové provedení, ale také jednu zásadní chybu

Je rok 2018 a s vývojem dopravní situace v naší metropoli to nevypadá zrovna růžově. Zavírají se mosty nebo celé ulice, na dlouhé měsíce stanice metra a v centru Prahy se dokonce zakazuje cyklistická doprava. Co s tím? Nezbývá než hledat alternativní formy dopravy.

Pokud nedáte na předsudky, zajímavou a velice flexibilní alternativou může být elektrický longboard. O tom, jaké výhody i nástrahy tato forma městské přepravy skýtá, jsem se podrobněji rozepsal v následujícím článku.

Ve zmiňovaném článku prošla testem trojice různorodých longboardů, konkrétně Acton Blink S2, Eljet Double drive a Yuneec E-GO 2. V dnešní recenzi se podíváme na švýcarského kandidáta, který se bude snažit zaujmout především pokročilými technologiemi. Nese jméno SoFlow LOU Board 3.0.

Od dříve testovaného tria konkurentů se na první pohled odlišuje svým provedením. Především je mnohem menší než typický longboard a celé jeho tělo je zhotoveno z karbonu.

SoFLow LOU Board

S rozměry 66 × 26 × 13 centimetrů je perfektní na přenášení v ruce. Když LOU vezmete za přední trucky, na rozdíl od klasických longboardů máte k zemi ještě pěknou rezervu – typický longboard byste ve stejné pozici vláčeli po zemi. To je opravdu hodně praktické.

Váhově ale LOU Board 3.0 nijak zvlášť nevybočuje. Co výrobce ušetřil použitím karbonovými vlákny, to dohnal velkou baterií. LOU ve své nejvyšší konfiguraci, kterou jsme testovali, váží 5,4 kg. Varianta LOU Board 2.0 s menší baterií a pohonem pouze na jeden motor ale váží už příjemných 4,3 kg a pokud oželíte dojezd a výkon, doporučuji se podívat i na nižší varianty tohoto boardu. Nejlevnější varianta 1.0 je potom už z polyuretanu místo karbonu a váží 4,8 kg.

Technické parametry různých variant LOU Boardu

LOU Board 1.0 LOU Board 2.0 LOU Board 3.0
Udávaný dojezd 10–15 km 20–25 km
Max. rychlost 28 km/h 35 km/h
Pohon 1× hub motor (1,5 kW) 2× hub motor (3 kW)
Hmotnost 4,8 kg 4,3 kg 5,4 kg
Rozměry 66 × 26 × 13 cm
Kapacita baterie 2,2 Ah 3 Ah
Materiál polyuretan karbon
Cena 13 000 Kč 20 000 Kč 25 000 Kč

Jak je vidět z tabulky parametrů výše, nejvyšší varianta LOU Boardu není rozhodně žádné ořezávátko a maximální rychlost je pro městskou přepravu dostačující. Překvapivě je longboard i v nejvyšší rychlosti dobře ovladatelný a nemá tendenci se výrazně vlnit.

K vysokému výkonu jsou zapotřebí také dobré brzdy. Ty dokážou být až překvapivě ostré. Na začátek to chce trochu zvykání, ale po pár jízdách dostanete malou páčku ovladače „do ruky“. Razantnější brzdy jsou v rukou zkušeného jezdce k nezaplacení.

SoFLow LOU Board 3.0
Aplikace vyžaduje trochu trpělivosti.

Sílu a rychlost nástupu brzd si navíc můžete ve 3 krocích nastavit v mobilní aplikaci. To samé se týká míry akcelerace a nechybí ani klasický přepínač mezi začátečnickým a pokročilým módem. Ten vlastně jen upravuje hodnoty výše popisovaných vlastností.

Aplikace samotná je potom dostupná pro iOS i Android a jedná se o takovou klasiku v kategorii aplikací pro elektrická vozítka. Bohužel. Spojení s boardem a ovládání samotné aplikace vyžaduje trochu trpělivosti a aplikace občas spadne na obou zmiňovaných platformách.

Obrazovky mobilní aplikace – rozdíl mezi iOS a Android není

Pokud aplikaci vůbec budete potřebovat, naštěstí je to pouze na začátku pro úpravu jízdního režimu – poté se do ní už nemusíte nutně vracet.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze